Rezultatul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) înregistrat de Grupul Mol în trimestrul al 3-lea, în ciuda unui mediu macro mai slab şi a preţurilor la ţiţei şi gaze mult mai scăzute, îi permite să majoreze ţinta anuală orientativă pentru 2019 de la aproximativ 2,3 miliarde de dolari la circa 2,4 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al companiei, scrie Agerpres.
"Grupul MOL şi-a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea din 2019. În ciuda unui mediu macro mai slab şi a preţurilor la ţiţei şi gaze mult mai scăzute, rezultatul EBITDA solid înregistrat în trimestrul al 3-lea permite Grupului MOL să majoreze ţinta anuală orientativă pentru 2019 de la aproximativ 2,3 miliarde USD, la aproximativ 2,4 miliarde USD", se spune în comunicatul grupului.
Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a scăzut la 235 milioane dolari în trimestrul al treilea, reflectând preţurile mai scăzute la ţiţei şi pe cele semnificativ mai mici la gaze. Volumul producţiei de hidrocarburi a scăzut uşor cu 1% în trimestrul 3, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 107.500 barili echivalent petrol pe zi (BEP), însă nivelul de producţie înregistrat de la începutul lui 2019 până în prezent, de 112.000 BEP rămâne deasupra ţintei orientative anuale.
Rezultatul operaţional CCS EBITDA pe segmentul Downstream a crescut cu 4%, la 272 milioane dolari în trimestrul al treilea, pe fondul unei reveniri a marjelor de rafinare, după scăderea înregistrată în primul semestru al anului.
Cererea de carburanţi auto s-a majorat cu 3% în regiunea ECE relevantă şi a susţinut rezultatele segmentului Downstream. Cea mai mare investiţie organică a MOL, lucrările la construcţia fabricii de polioli s-au accelerat în trimestrul 3 şi progresează conform planificării.
Segmentul Consumer Services a atins un nou record în ceea ce priveşte rezultatele trimestriale, ajungând la 161 milioane de dolari, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care atât marja non-fuel, cât şi marja fuel au crescut, iar acest segment beneficiază de tendinţele puternice de creştere a cererii la nivel regional. Implementarea Fresh Corner - conceptul de referinţă al MOL pe segmentul non-fuel - a continuat în mod dinamic în întreaga reţea, numărul staţiilor cu Fresh Corner ajungând la 794 faţă de 615, în urmă cu un an.
Segmentul Gas Midstream a generat un rezultat EBITDA de 27 milioane dolari în trimestrul 3, cu 8% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Rezultatele financiare solide generate de modelul nostru de afaceri integrat şi robust în primele 9 luni ale anului ne permit să actualizăm ţinta orientativă anuală pentru rezultatul operaţional CCS EBITDA la 2,4 miliarde dolari (faţă de 2,3 miliarde dolari). De asemenea, generăm în continuare flux de numerar liber simplificat, finanţând astfel inclusiv investiţiile organice al căror nivel aproape s-a dublat, pe măsură ce avansăm cu proiectele noastre transformaţionale. Proiectul fanion al fabricii de polioli îşi continuă cursul conform calendarului, lucrări de construcţii majore au fost accelerate în Q3, iar nivelul de finalizare depăşeşte acum 35%", a declarat Zsolt Hernadi, Chairman&CEO MOL Group.
În România, vânzările de carburant ale MOL au înregistrat creşteri semnificative în Q3 2019 comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 47 kt în Q3, în creştere cu aproape 12% faţă de trimestrul al treilea din 2018, când au fost de 42 kt. Totodată, vânzările retail de motorină au crescut cu 7,5% în Q3 2019 faţă de perioada similară a anului trecut, de la 145 kt la 156 kt.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 8 ţări, iar cele de explorare în 13 ţări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 227 în Romania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu