EXCLUSIV  Grupuri de interese și reforma în Educație. Cîmpeanu: Examenul de Bacalaureat se dă după modelul din 1997! Dacă rămâne așa, intrăm în conflict cu ceea ce vrea societatea azi

foto Agerpres
foto Agerpres

Ministrul Sorin Cîmpeanu face reformă în Educație!

Publicitate

„Educația este singurul domeniu, în acest moment, în care are loc o reformă. Mi-aș fi dorit și în alte domenii să fie o reformă profundă. Aveți, însă, un val de nemulțumiri, nu știu dacă la nivelul real al publicului, copii, părinți. S-au deranjat niște grupuri de interese? Există multă pasiune în educație, ca și în sănătate, administrație”, i-a spus Bogdan Chirieac ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, joi, 8 septembrie, în platoul DCNewsTV.

„În primul rând, conform definiției lui David Truman, încă din 1950 grupul de interese este ceva perfect legal, legitim. Nu sunt neapărat interese economice sau politice, pot fi și interese profesionale, morale, etice, pot fi tot felul de interese. Democrația ar fi mult mai săracă fără aceste grupuri de interese. Reprezintă o voce a societății pe un anumit segment”, a zis Sorin Cîmpeanu.

„Este normal să avem o reacție. E foarte greu de acceptat o schimbare, mai ales când este o schimbare profundă, o adevărată reformă. Sunt multe voci care spun nu schimbați. Dacă nu trebuie să schimbăm, înseamnă că suntem bine cum suntem. Și este evident că nu suntem!”, a subliniat Sorin Cîmpeanu.

„Avem mari probleme cu standardizarea notării. S-a introdus prin lege și avem solicitare publică să nu se introducă, să nu se schimbe, să rămână așa”, a mai spus ministrul Educației.

„Dar apropo de grupuri de interese”, a intervenit Bogdan Chirieac, „solicitarea publică de la cine vine?”

„Este scrisoarea care are șapte solicitări. Prima este să nu se introducă evaluare standardizată. A doua este să rămână Bacalaureatul așa cum este acum. Păi, acum, examenul de Bacalaureat se dă după modelul din anul 1997! Sunt elevi de 18 ani care dau Bacalaureatul după un sistem gândit pe evaluarea cunoștiințelor, și nu a competențelor. Dacă rămânem cu Bacalaureatul din 1997, gândit pentru evaluarea capacității de memorare, intrăm în conflict cu ceea ce vrea societatea astăzi”, a explicat, la DCNews, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Sorin Cîmpeanu, interviu la DC News. Cele mai importante noutăți din Educație

Youtube video image

De ce avem nevoie de „România Educată”?

Proiectul „România Educată” își propune să fie punctul de pornire pentru tot ceea ce ar trebui să însemne un Proiect de țară autentic. „România Educată” este proiectul generațiilor viitoare, fundamentul pe care să putem construi România următorilor 100 de ani. Un proiect de o asemenea importanță pentru destinul unei națiuni trebuie să fie deschis către toți cei care vor să contribuie, cu responsabilitate, pentru a face posibilă punerea lui în practică. Vezi mai multe aici: http://www.romaniaeducata.eu!

Citește și...

Sorin Cîmpeanu, în prima zi de școală: Să terminăm cu goana după note

„Ne dorim un învățământ centrat pe competențe, pe așteptările elevilor, pe ceea ce au nevoie pentru a se dezvolta armonios în societatea viitorului. (...) Fiecare profesor știe să-și evalueze cel mai bine elevul pe parcursul întregului an școlar, în așa fel încât să fie eliminată acea presiune a notei, fără să eliminăm media generală la finalul fiecărui an de studiu”, a spus, în prima zi de școală, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

„Să eliminăm acea presiune inutilă generată de goana după note a elevilor, goana după note, din păcate, a multor părinți, care nu înțeleg că școala nu se face pentru note”, a subliniat ministrul Educației.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel