Salariile din CFR Călători sunt de 900 de milioane de lei, pe când veniturile sunt de doar 600 de milioane de lei. ”Ceva de neimaginat!” subliniază economistul Iancu Guda.
”Vedem consecințele managementului - defectuos e puțin spus- de la CFR Călători dintotdeauna, pentru că situațiile financiare arată că această companie mereu a dus-o foarte prost, doar că-n 2020, în contextul pandemiei, rezultatele sunt absolut fără precedent, dezastruoase.
De exemplu, cifra de afaceri a CFR, dacă ne uităm la 2020, din încasările de la clienți a scăzut cu 50%, avem total venituri de 1,8 miliarde de lei, din care 1,2 sunt subvenții de la stat, deci două treimi din banii acestei companii provin din subvenții acordare de statul român. Dacă comparăm doar cu salariile, vedem că CFR are salarii de aproape 900 de milioane de lei, în condițiile în care încasările de la clienți sunt de doar 600 de milioane de lei.
Este ceva de neimaginat. E un management falimentar în condițiile în care această companie nu a făcut investiții sau are investiții foarte slabe. Din totalul de 10 miliarde de lei primite de la stat în ultimii 10 ani, doar 20% s-au dus către investiții, restul către pierderi istorice, din ce în ce mai mari. În 2020, avem un rezultat net pierdere de 354 de milioane de lei. La o cifră de afaceri de 600 de milioane de lei din servicii prestate, înseamnă 50% pierdere. În 2019, pierderea a fost de 161 de milioane și-n 2018 de 82 de milioane. Așa că firma CFR Călători îți dublează pierderile. În 2018 și-n 2019 nu era pandemie.
Are plăți restante la furnizori, companii private, care nu au subvenții de la stat, care au cheltuieli, care au prestat servicii și nu și-au încasat banii. Situațiile financiare la CFR Călători confirmă: în 2020, plățile restante la furnizori s-au ridicat la 254 de milioane de lei. În acest context, e clar că e nevoie de o restructurare, de management competent și de un obiectiv foarte clar.
În acest context, nu pot să înțeleg declarațiile premierului care a spus, în februarie, anul acesta, că companiile de stat care au pierderi trebuie să propună un plan de restructurare. Declarația sa era în felul următor: ”trebuie să spunem stop, ajunge, aici oprim hegemonia banului public”. Declarații politice! După șase luni, nu vedem nicio companie cu pierderi de stat care să depună un plan de restructurare și sunt declarații mai mult electorale.
La CFR Călători sunt 12.000 de angajați, ca acum 5 ani. Între timp, salariile au crescut cu 50%.” a spus economistul Iancu Guda, la Digi24, care a avertizat că ”fără investiții se va deteriora din ce în ce mai mult situația la CFR și viitorul nu sună deloc bine”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu