Din 29 iulie 2012, România nu mai are președinte. A fost înlocuit cu un Guvernator. Deocamdată, persoana desemnată să ocupe această funcție este tot Traian Băsescu.
Câteva fapte m-au condus la această concluzie.După Referendum, când 88% dintre cei 8,4 milioane de români care au votat demisia președintelui n-au fost luați în seamă, au devenit evidente câteva lucruri.
1. România nu mai este condusă de la București. Deocamdată, capitalele cu influență în soarta acestui teritoriu - (cuvântul ”țară” a rămas o metaforă frumoasă) -sunt Berlin și Washington.
2. Votul cetățeanului român este cel mult consultativ, în niciun caz hotărâtor. Nicăieri în lumea civilizată, un vot covârșitor pentru sau împotriva unei idei sau persoane nu ar fi putut fi ignorat, așa cum s-a întâmplat în România.
3. Traian Băsescu nu mai este o persoană aleasă de poporul român, după 29 iulie. El este numit de o metropolă sau de un grup internațional de interese, oricum, de o entitate din afara țării.
Cred că analizele ulterioare asupra situației din România trebuie să se bazeze pe acest raționament. Dl. Băsescu are un mandat care nu mai e de președinte, ci de Guvernator. Acest lucru va constitui premiza mișcărilor politice din România, în viitorul apropiat.
Monstrul creat de TB pentru a-l menține la putere – Servicii, Parchete, Curți de toate felurile – îl va servi cu și mai multă obediență. Monstrul știe că în spatele lui Băsescu se află o forță superioară imună la șușotelile și intrigile dâmbovițene. O problemă vor avea liderii USL. Aceștia vor avea mari dificultăți să coabiteze cu Guvernatorul Băsescu. Pe de o parte, se vor confrunta cu umorile personale ale lui TB, dezbrăcat în fața poporului de orice poleială de legitimitate și democrație și, pe de altă parte, se vor confrunta cu stăpânii d-lui Băsescu, care nu-i pot accepta pe cei ce le-au pus omul în ipostaza de pierzător la puncte.
Schimbarea liderilor USL se poate face doar în cazul în care Uniunea PSD-PNL pierde alegerile. Acum, așa ceva pare imposibil, iar până la alegeri mai sunt trei luni.
Există o singură modalitate prin care USL pierde și, implicit, liderii săi vor fi schimbați: intrarea României în faliment economic. Teritoriul numit România nu este departe de această situație. Jaful comis de PDL în trei ani și jumătate a adus țara pe marginea prăpastiei. Stăpânii Guvernatorului nu trebuie nici măcar să împingă țara în hău. Pur și simplu, trebuie să întârzie puțin cu împrumuturile cu care urmează să se plătească alte împrumutiri, dar și pensii și salarii.
Liderii USL au câteva posibilități pentru a rezolva situația. Prima ar fi să demisioneze, pur și simplu, și să-i roage pe stăpânii lui Băsescu să numească în locul lor alți lideri. Faptul ar scuti România de falimentul economic. A doua posibilitate ar fi ca dnii Ponta și Antonescu să explice, acolo unde a explicat și Băsescu, care este viziune lor despre lume și viață, de ce este bine ca ei să conducă România și nu un Guvernator sprijinit de un Monstru de tip Noua Securitate, atât de urât de popor. Explicațiile nu sunt lesne de dat, nu există un rezultat garantat. Astăzi, când vorbim, avem o singură certitudine: coabitarea între guvernatorul Băsescu și liderii USL nu va însemna altceva decât o prelungire inutilă a suferinței pentru poporul român. Pe Guvernator și pe stăpânii lui nu-i interesează acest aspect. Pe când liderii USL nu au ajuns, cel puțin deocamdată, la acest grad de cinism și suferințele românilor s-ar putea să nu-i lase indiferenți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News