Guvernul României a anunțat care sunt proiectele strategice care vor fi demarate în cel mai scurt timp.
Vicepremierul Viorel Ştefan a prezentat marţi proiectele strategice care vor fi demarate în scurt timp pe noua legislaţie a parteneriatului public-privat, respectiv trei autostrăzi, reţeaua de spitale CFR şi complexul medical "Carol Davila", care include Spitalul Republican.
"În pofida scandalurilor politice, pe care le vedem în fiecare zi la televizor, (...) Guvernul îşi vede de treabă (...) În acest an, accentul major al guvernării va fi pe domeniul investiţiilor. Venim cu un model nou de dezvoltare economică, adaptat contextului economic. Ne propunem să susţinem investiţiile prin angrenarea de resurse şi stimularea mediului de afaceri fără a pune presiune asupra bugetului de stat. De aceea am adoptat recent Ordonanţa de urgenţă a guvernului care modifică legea parteneriatului public-privat şi iată că astăzi suntem în măsură să anunţăm prima listă cu proiectele strategice care vor fi demarate în scurt timp pe noua legislaţie a parteneriatului public-privat", a declarat Viorel Ştefan, la Palatul Victoria.
Autostradă cu pod peste Prut
El a precizat că unul dintre proiecte este autostrada Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni, în lungime de 100 de km şi care va include un pod peste Prut. "Acest proiect va lega Moldova la reţeaua de transport a Europei", a spus Viorel Ştefan.
Un alt proiect este autostrada Ploieşti-Râşnov. "Nu avem nicio îndoială că potenţialii parteneri privaţi vor fi foarte interesaţi să investească alături de stat în această autostradă, care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România", a precizat Viorel Ştefan.
Cel de-al treilea proiect este Autostrada Sudului, în lungime de 550 de km. "Este un proiect important pentru foarte mulţi investitori care deja au investiţii mari în zonă şi mă refer în primul rând la Craiova, dar şi celelalte zone limitrofe", a spus Viorel Ştefan.
Reţele de spitale CFR
Un alt proiect strategic al Guvernului este "Operarea reţelei de spitale CFR în parteneriat public-privat". "Sunt 15 spitale în reţeaua gestionată de Ministerul Transporturilor (...) Partenerul privat, în afară de asigurarea managementului, a operării serviciului public, va participa cu fonduri proprii pentru dezvoltarea, modernizarea sau eficientizarea unităţilor pe care le va administra (...) Nu vor fi însă spitale private, veniturile vor veni ca şi în prezent, în principal, de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, iar ele vor fi încasate pe o perioadă determinată de timp de către partenerul privat în schimbul serviciilor medicale furnizate", a arătat Viorel Ştefan.
Dezvoltarea complexului "Carol Davila"
Cel de-al cincilea proiect strategic al Executivului vizează construcţia complexului medical "Carol Davila". "Este vorba în principal de Spitalul Republican (...). Va fi locat pe o suprafaţă de 300 de hectare, în incinta căreia se va afla spitalul propriu-zis, cu o capacitate de 3.000 de paturi, 37 de săli de operaţie. Se vor mai construi o Facultate de Medicină şi căminele studenţeşti aferente, locuinţe şi spaţii rezidenţiale sau comerciale pentru personalul medical, parcări, hotel pentru însoţitorii pacienţilor şi multe alte construcţii adiacente", a precizat Viorel Ştefan.
Vicepremierul a mai arătat că aceste cinci proiecte strategice vor mobiliza resurse financiare estimate între 15 şi 20 de miliarde de euro.
"Va exista un singur studiu de fundamentare, realizat de Consiliul de Programare Economică, iar apoi licitaţia pentru realizarea parteneriatului, după care proiectul se va derula mult mai rapid decât în cazul derulării proiectelor pe procedurile obişnuite atât de cunoscute şi atât de greoaie. În evaluarea noastră, toate proiectele (...) vor putea începe efectiv anul viitor, finalizarea va fi de cel mult 5 ani în cazul autostrăzilor, de circa 3 ani în cazul Spitalului Republican şi de cel mult 7 ani până la finalizarea integrală a complexului medical", a spus Viorel Ştefan.
Ambițiile Guvernului
El a precizat că Guvernul are "această ambiţie de a recupera întârzierile de decenii privind investiţiile în infrastructură" şi a pregătit un plan operativ care să comprime termenele de execuţie. "Luptăm nu numai cu birocraţia şi cu legislaţia stufoasă, dar şi cu timpul. (...) Vorbim despre realizarea unor lucrări de infrastructură la standarde europene şi asigurarea unor servicii publice la standarde moderne, realizate cu investiţii private", a mai afirmat Viorel Ştefan.
citeste si
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News