Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, nota de fundamentare pentru achiziţionarea a 12 locomotive care funcţionează cu hidrogen, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Valoarea estimată a contractului finanţat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA), potrivit Agerpres.
"Guvernul a aprobat astăzi Nota de fundamentare pentru achiziţionarea a 12 locomotive care funcţionează cu hidrogen! Valoarea estimată a contractului finanţat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA). Investiţia este integrată cu achiziţia serviciilor de alimentare cu hidrogen şi a celor de întreţinere şi reparaţii pe termen lung, care vor fi asigurate de la punerii în circulaţie a locomotivelor", a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a lansat în consultare publică, în luna mai, proiectul de act normativ privind achiziţia a 12 trenuri electrice cu hidrogen, suma totală necesară fiind de peste 174,2 milioane de euro.
Potrivit proiectului citat, parcursul zilnic al unui automotor poate fi de până la 850 km însă în medie este de aproximativ 700 km, iar timpul de utilizare al unui automotor va fi prin rotaţie, de până la 23 de ore/zi însă în medie de 17 ore/zi.
Timpul alocat încărcării cu hidrogen este de aproximativ 90 minute şi se va realiza în Bucureşti, iar staţia de alimentare cu hidrogen va fi una duală, amplasată astfel încât să poată să alimenteze atât trenurile cu tracţiune pe hidrogen cât şi alte vehicule rutiere (în special autobuze).
Citește și:
Ministerul Transporturilor a avizat un proiect pentru cumpărarea unor trenuri pe hidrogen care să circule între Capitală și cele mai apropiate orașe. Bogdan Chirieac, Val Vâlcu și Cozmin Gușă au dezbătut această știre în cadrul emisiunii „Deferiți mass-media“ de la DC News.
În cadrul emisiunii „Deferiți mass-media“, la DC News, Bogdan Chirieac l-a întrebat pe Cozmin Gușă despre această achiziție pe care Ministerul Transporturilor o va face:
„Ce părere ai de Grindeanu, care vrea să ia 10 trenuri de un miliard de euro, trenuri pe hidrogen care merg de la București la Otopeni?“, a întrebat Bogdan Chirieac.
„Ar putea cumpăra, cu miliardul ăsta, 100 de autotrenuri sau 200 de locomotive. Ei iau 12, o duzină. Nu știu de la ce companie, dar faza e că toată afacerea asta este pentru o decarbonizare, pentru ecologie șamd. 100 de trenuri, dacă le-ar lua noi, chiar produse în România, sunt de 10 ori mai eficiente energetic. Poluează de 10 ori mai puțin decât ălea 100 - 200 pe care le lași în trafic“, a spus Val Vâlcu.
„Sunt țări care pot să-și permită extravaganțe, de la SUA și până la Franța, Japonia, China. Țările bogate pot să-și permită extravaganțe, pot să fie pionieri și să vină să dea nu știu câți bani. România este o țară, să mă scuzați, care de abia își trage nădragii, că de aia se împrumută la dobânzi atât de mari. Dacă am fi o țară sănătoasă nu ne-am împrumuta la dobânzile astea uriașe pe care cei de la PSD le-au criticat atunci când era vorba de PNL, iar acum au un ministru acolo, Câciu, și se împrumută la dobânzi mai mari. Noi nu ne putem permite acest gen de extravaganțe chiar dacă am vrea să dăm exemple din astea cu înverzirea, cu energia verde.“, a spus Cozmin Gușă.
„200 de locomotive cu un consum de 10 ori mai mic au un impact în decarbonizare de 100 de ori mai mare decât cele 12...“, a adăugat Val Vâlcu.
„O familie, dacă vrea să își cumpere o mașină electrică și alege una în funcție de buget, nu își cumpără Tesla cu 80.000, 100.000 - 150.000, ci își cumpără ce poate. Înțeleg că nu se știe de unde ar fi firma (n.r. pentru achiziționarea de trenuri)“, a spus Cozmin Gușă.
„Ah, nu știm noi! Stai, că poate dânsul știe! Zi-ne, că e important“, a adăugat Bogdan Chirieac.
„Aceste coșuri de cumpărături se decid la un nivel mult mai înalt. Nu mă aștept eu să decidă Grindeanu de unde își ia trenurile (...)“, a spus Cozmin Gușă.
„Tu nu mai ai infrastructură feroviară. Viteza de transport de călători e 40km/h, iar pentru transportul de marfă e de 17km/h.“, a spus Bogdan Chirieac.
„Atunci când vagoanele sunt pline de marfă, din pricina greutății trebuie să meargă cu o medie de 17km/h.“, a completat Cozmin Gușă.
„El anunță public, că noi lucrăm cu materialul clientului, că vrea să dea 1,1 miliarde de euro ca să cumpere o duzină de trenuri pe hidrogen cu care vrea să facă legătura București - Otopeni. E noaptea minții. Băi, eu dacă am salariul mediu pe economie nu mă apuc să bag rate la un Rolls-Royce, că trebuie să vând casa“, a completat Bogdan Chirieac.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu