Doar o jumătate dintre candidaţii din judeţul Harghita la Bacalaureat au reuşit să promoveze aceste examen, existând şi cinci licee în care niciun elev nu a obţinut notă de trecere. Niciun candidat harghitean nu a reuşit să obţină media zece la această sesiune a Bacalaureatului.
Potrivit informaţiilor furnizate de inspectorul şcolar general adjunct Cristinel Glodeanu, în această sesiune s-au înscris 2.228 de candidaţi (atât absolvenţi ai promoţiei din acest an, cât şi ai promoţiilor anterioare), iar la toate probele s-au prezentat 2.128, reuşind să promoveze examenul 1.071 dintre aceştia, adică 50,33%.
Cei mai mulţi candidaţi, respectiv 401, au obţinut medii între 7 şi 7,99, 340 de candidaţi au avut medii între 8 şi 8,99, între 9 şi 9,99 au fost 102 medii, iar medii între 6 şi 6,99 au obţinut 228 de elevi. Cel mai bun procent de promovare la Bacalaureat l-a obţinut, la fel ca şi în anii precedenţi, Colegiul Naţional 'Marton Aron' din Miercurea Ciuc, unde au promovat 90,82%.
Pe locul doi s-a situat Liceul Teologic Romano-Catolic 'Segito Maria', cu un procent de 81,32%, urmat de Colegiul Naţional 'Octavian Goga', cu 78,10%, ambele unităţi şcolare fiind din Miercurea Ciuc. În Harghita există şi cinci licee în care nici un candidat nu a reuşit să obţină medii mai mari de 6 şi să promoveze examenul. Este vorba de Liceul Tehnologic 'Gábor Áron' din Vlăhiţa, Liceul Tehnologic 'Puskás Tivadar' din Ditrău, Liceul Tehnologic 'Tivai Nagy Imre' din Sânmartin, Liceul Tehnologic 'Zeyk Domokos' din Cristuru Secuiesc şi Liceul Tehnologic 'Zimmethausen' din Borsec.
Întrebat cum apreciază rezultatele din acest an de la Bacalaureat, când procentul de promovare este mai mic decât în anul precedent, inspectorul şcolar general adjunct a spus că nu se pot face comparaţii, pentru că sunt generaţii diferite, dar ISJ va solicita o analiză a rezultatelor realizată de fiecare unitate şcolară în parte.
'Vom solicita ca în fiecare şcoală să se facă o analiză pertinentă vizavi de rezultatele obţinute, inclusiv pe fiecare disciplină în parte şi vom încerca să vedem ce măsuri remediale pot fi luate la fiecare unitate de învăţământ, pentru îmbunătăţirea procentelor. Avem speranţa ca procentul să crească după sesiunea a doua. Cred că pentru unii elevi a fost o primă încercare, poate că a fost prima confruntate cu un examen de maturitate şi poate că vor înţelege că trebuie să înveţe un pic mai aplicat pentru a putea să promoveze acest examen', a declarat, pentru AGERPRES, inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News