Puiu Lucian Georgescu, rectorul Universității ”Dunărea de Jos” din Galați a vorbit, la Interviurile DC News, despre avantajele pe care le oferă nava de cercetare REXDAN, pe care universitatea o are, dar și despre importanța informațiilor pe care aceasta le poate oferi.
Publicitate
Puiu Lucian Georgescu, rectorul Universității ”Dunărea de Jos ” din Galați a fost invitat la interviurile DC News, iar printre subiectele abordate a fost și cel privind nava de cercetare REXDAN, dar și cum aceasta poate ajuta în cunoașterea aerului, apei, sedimentelor din Dunăre sau chiar și pentru transportul fluvial.
”Avem niște proiecte foarte clare, ca să avem o imagine globală. Discutăm despre modalitatea de întreținere a șenalului navigabil sau a debitului pe Dunărea veche, pentru următoarele două unități de la Cernavodă, de exemplu, care au nevoie de mult mai multă apă, dublu față de ce este acum, zonele de trecere pentru nave.
Sunt câteva îngustări care se accentuează vara și atunci trebuie văzut care sunt căile cele mai bune, trebuie și acolo o monitorizare permanentă, și facem o hartă 3D a fundului apei, foarte precisă, peste care adăugăm sisteme care simulează depunerea de sedimente.
Trebuie să dăm informații autorităților unde trebuie să dragheze și cam când trebuie să dragheze”, a explicat Puiu Lucian Georgescu, rectorul Universității ”Dunărea de Jos” din Galați, la interviurile DC News, subliniind că aceste informații sunt esențiale, mai ales în această perioadă în care circulația vapoarelor pe Dunăre este mai crescută.
Întrebat de către analistul Bogdan Chirieac dacă ”Dunărea este deranjată de traficul acesta”, rectorul UDJ a afirmat că ”pe Dunărea mare o bună parte din zone sunt întărite, dar nu toate. Este adevărat că există un fenomen de eroziune la viteză mare, dar nu au voie, căci sunt multe restricții, inclusiv la viteză pe zona Dunării Maritime.
Dunărea Maritimă este de la Sulina până la Brăila, deci și la Galați. Mai departe de Brăila Dunărea este mică și nu mai pot înainta.
Dar la noi, la Galați și la Brăila, se poate ajunge cu nava de pe mare direct, nu este nevoie să schimbe marfa dintr-o parte în alta”, a mai spus rectorul Puiu Lucian Georgescu.
Mai mult decât atât, Bogdan Chirieac a subliniat că dezvoltarea infrastructurii rutiere în zonă ar alimenta tot restul țării, chiar dacă Autostrada Moldovei nu va trece prin zonă.
”Este în proiect un drum rapid, care face legătura între Galați și se intersectează cu Autostrada Moldovei, în dreptul județului Vrancea, pe la Focșani”, a mai spus rectorul gălățean.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu