Reprezentanţii aeroportului Heathrow au decis impunerea unei limite zilnice de 100.000 pasageri la terminalul Plecări. Restricţia va fi valabilă până în luna septembrie, din cauza problemelor legate de numărul mic de angajaţi.
Se pare că toate companiile aeriene care au zboruri de pe aeroportul Heathrow au planificat o medie zilnică de 104.000 pasageri, ceea ce înseamnă că sunt probabile noi anulări.
De altfel, reprezentanţii Heathrow spun că au cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete, pentru a limita impactul asupra pasagerilor.
"În ultimele săptămâni, media pasagerilor care pleacă de pe Heathrow a depăşit 100.000 pe zi. Dar noi avem perioade când numărul angajaţilor este la un nivel inacceptabil", a declarat John Holland-Kaye, directorul aeroportului Heathrow, citat de Daily Mail.
Printre problemele care apar se numără cozi interminabile, pierderea sau întârzierea bagajelor, dar şi anulări în ultimul moment.
"Colegii noştri fac totul pentru ca un număr cât mai mare de pasageri să zboare. Dar nu putem să îi punem în pericol", a mai spus Holland-Kaye.
Responsabile de criza pe care o traversează transportul aerian sunt pe de o parte cauzate de grevele personalului de la sol și de la bord, pe de altă parte, cea mai gravă problemă, lipsa de personal.
Rezultatul este că, potrivit experților, recuperarea rapidă a călătoriilor s-ar putea traduce prin sfârșitul erei zborurilor low cost.
Arnaud Feist, directorul general al aeroportului Zaventem din Bruxelles, unul dintre cei mai afectați de greve, este convins de asta: modelul low-cost și-a atins limitele, susține el: ”Este greu să mergi mai departe”.
În cele din urmă, ”prețurile biletelor vor crește. Este inevitabil”. Chiar și managerul din spatele acestui model este convins: în următorii patru sau cinci ani, prețurile vor crește, costul unui bilet ”devenise prea ieftin”, a spus el.
Problema personalului a fost deja discutată pe larg: personalul Ryanair din aproape toată Europa a anunțat o vară fierbinte de greve pentru a cere salarii și condiții de muncă mai bune.
Lor li s-au alăturat și lucrătorii altor companii aeriene low cost, precum EasyJet. Pentru toți, același raționament era valabil: cu reluarea călătoriilor depășind chiar și cele mai bune așteptări, companiile puteau obține profituri gigantice.
Este adevărat că a fost o pandemie, iar sectorul despre care vorbim a fost printre cele care au suferit cel mai mult.
”Lucrătorii nu numai că sunt într-o poziție bună, dar au motive întemeiate să negocieze și să ceară salarii mai mari în acest context”, a declarat Laura Nurski, economist de muncă la Bruegel, un think tank din Bruxelles, pentru New York Times citat de Europa Today.
”Companiile aeriene încearcă să ofere tarife mici”, a spus el. ”Dar când zbori ieftin, costul vine din salariile sau din condițiile oamenilor care lucrează acolo”, explică el.
Pentru Arnaud Feist, în companiile aeriene low cost există ”situații sociale uneori foarte dificile” care nu mai sunt sustenabile. CITEŞTE AICI MAI MULTE
Te-ar putea interesa şi Lufthansa își anunță pasagerii că sunt pe cont propriu. Anunț în aeroport. Răzvan Pascu, sfat pentru vacanțe
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News