Companiile auto japoneze încep negocierile pentru a combate concurența din partea producătorilor mai mari de vehicule electrice.
Producătorii japonezi de automobile Honda și Nissan vor începe negocierile pentru o posibilă fuziune, conform unor surse ale celor de la The Guardian.
Ziarul financiar Nikkei a raportat marți că cele două companii japoneze vor începe discuțiile pentru a combate concurența globală în creștere din partea unor producători mai mari de vehicule electrice.
Cele două firme, care sunt pe locurile doi și trei ca mărime pe piața auto din Japonia, au înregistrat vânzări combinate de 7,4 milioane de vehicule în 2023, dar se confruntă cu o competiție acerbă din partea rivalilor chinezi, precum BYD și Li Auto.
Acțiunile Nissan au crescut cu mai mult de 20% în primele tranzacții de miercuri.
Un purtător de cuvânt al Honda a declarat că o posibilă fuziune este una dintre opțiunile aflate în discuție. „Discutăm posibile forme de cooperare între Honda și Nissan în viitor, în diverse domenii și arii, iar aceste posibilități includ și ultimele rapoarte, dar nu s-a luat nicio decizie”, a declarat purtătorul de cuvânt pentru AFP.
Ambele companii au consolidat legăturile în ultimele luni și în martie au decis să colaboreze pentru a dezvolta tehnologia vehiculelor electrice (EV).
La acea vreme, directorul executiv al Nissan, Makoto Uchida, a spus: „Jucătorii emergenți sunt foarte agresivi și fac progrese într-un ritm incredibil. Nu putem câștiga competiția atâta timp cât ne vom baza pe înțelepciunea convențională și pe o abordare tradițională.”
Nikkei a raportat că cele două companii auto intenționează să opereze sub o singură entitate, dar cotele pe care fiecare le va deține în noua entitate, împreună cu alte detalii, urmează să fie decise ulterior.
Mitsubishi Motors, unde Nissan este cel mai mare acționar cu o cotă de 24%, este de asemenea probabil să fie inclusă în cadrul companiei holding.
Oricare ar fi înțelegerile, acestea ar putea fi cele mai mari din industrie de la fuziunea de 52 miliarde de dolari (40,9 miliarde de lire sterline) dintre Fiat Chrysler și PSA din 2021, care a dus la crearea Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume, cu mărci precum Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot și Citroën.
Aceste discuții au loc într-un context în care profiturile multor mari producători auto din Europa sunt în scădere, pe măsură ce se confruntă cu o cerere mai lentă și o concurență acerbă, în timp ce investesc și în tranziția de la producția de vehicule pe benzină și motorină la cele electrice.
Luna trecută, Stellantis a anunțat că va închide fabrica din Luton, punând în pericol 1.100 de locuri de muncă, invocând starea economiei din Marea Britanie și mandatul guvernului privind vehiculele cu emisii zero (ZEV).
De asemenea, Ford a anunțat în noiembrie că va tăia 4.000 de locuri de muncă în Europa, inclusiv 800 în Marea Britanie, în timp ce Volkswagen se pregătește să închidă trei fabrici în Germania, pentru prima dată când va închide uzine în această țară.
Nissan a declarat într-un comunicat: „Conținutul raportului nu este ceva ce a fost anunțat de către niciuna dintre companii. Așa cum s-a anunțat în martie anul acesta, Honda și Nissan explorează diverse posibilități de colaborare în viitor, valorificând punctele forte ale fiecărei companii. Dacă vor exista actualizări, vom informa părțile interesate la momentul potrivit”, conform The Guardian.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu