Bluza, care făcea parte din colecția de vară 2024, era vândută la un preț de 5.000 de euro și era descrisă ca o piesă "aerisită pentru un look fresh, boem".
Gigantul francez a retras de la vânzare bluza din colecția Summer Beach, inspirată din ia românească, după o campanie online declanșată de ONG-ul "La Blouse Roumaine". Bluza, cu un preț de 5.000 de euro, era descrisă ca o "piesă vestimentară aerisită pentru un look fresh, boem", dar a stârnit indignare in rândul românilor care au acuzat lipsa de recunoaștere a originii sale.
„A fost o campanie diferită față de celelalte cazuri, pentru că de data aceasta am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe, să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”, a spus Andreea Tănăsescu, inițiatoarea mișcării „La Blouse Roumaine", potrivit Pro TV.
Louis Vuitton a prezentat scuze României, prin ambasadoarea țării la Paris, recunoscând "o greșeală involuntară" din cauza lipsei de verificări amănunțite a surselor de inspirație.
Pe lângă retragerea produsului, incidentul a deschis calea către o colaborare inedită. Ministerul Culturii a anunțat un parteneriat cu Louis Vuitton pentru a promova meșteșugurile tradiționale românești.
„M-am gândit că cel mai important este să transformăm o eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătură cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pună în valoare meșteșugurile românești”, a declarat Raluca Turcan.
Acest parteneriat ar putea oferi o șansă unică artizanilor români de a-și expune creațiile pe plan internațional, prin intermediul magazinelor Louis Vuitton. Astfel, Louis Vuitton va colabora cu artizani români pentru a crea o colecție de haine inspirate din ia românească.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu