Mai sunt câteva zile și intrăm în noul an, 2018. Urmărim și analizăm trendurile și ne creionam planuri pentru anul care vine, indiferent dacă este vorba despre viață personală sau despre afaceri.
În domeniul marketingului online, și în special în zona de SEO, Cristian Ionita de la Oblyo Digital Agency ne spune care sunt trendurile pentru anul 2018.
Și, chiar dacă ne aflăm în plin sezon al sărbătorilor de iarnă, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a te poziționa mai bine, fără a fi nevoit să investești prea mult.
Anul 2017 a fost un an important pentru partea de SEO și această, în mare măsură, datorită lui Google care își actualizează în permanență algoritmii.
Să vedem în continuare care sunt principalele tendințe SEO pentru perioadă următoare.
Experiența utilizatorului final
Nu este nici un secret faptul că viteză de încărcare a unui site este crucială și în acest an.
Mai multe studii recente au arătat că paginile web care se încarc lent sunt asociate cu o rată mai mare de respingere.
Un procent de până la 40% din vizitatorii vor abonda site-ul tău în cazul în care acesta se încărca în mai mult de 3 secunde.
Paginile AMP vor rezolvă într-adevăr problemă de viteză? Cu siguranță, da!
Datorită faptului că folosesc coduri CSS și HTML “mai ușoare”, cât și pentru faptul că conținutul AMP este stocat în memoria cache din cloud și nu este livrat de pe server, această face că paginile AMP să se încarce de 30 de ori mai rapid.
Utilizarea algoritmului AMP poate asigura utilizatorului o navigare ușoară și plăcută.
Optimizarea intenției vizitatorilor
Desigur, un site care se încărca rapid este important. La fel, și cuvintele cheie care le folosesc vizitatorii paginii web și informațiile pe care intenționează să le găsească.
În anul 2018 se va pune mai mult accent pe crearea și optimizarea conținutului din punct de vedere al intenției utilizatorului, decât pe cuvintele cheie specifice.
Acest aspect este esențial pentru strategia ta SEO și ai putea începe prin a-ți pune următoarele întrebări:
– Ce caută vizitatorii astfel încât să ajungă pe pagina ta?
– Ce fel de informații și ce tip de conținut îl interesează?
– Care este intenția acestuia? Să se informeze? Să cumpere? Să se aboneze la un Newsletter?
Odată ce ai adunat toate datele investigației, împreună cu un specialist în servicii SEO, stabilește un plan de acțiune și fă pașii necesari pentru a te aduce în prima pagină a rezultatelor căutărilor.
Optimizarea titlului paginii si a descrierilor
Titlurile au un impact direct asupra rezultatelor, descrierile, nu. Însă este important că ambele să fie optimizate SEO pentru a crește numărul de click-uri.
Asta înseamnă că acestea conțin cuvintele cheie și sunt scrise astfel încât să atragă tot mai mulți vizitatorii pe pagină ta web.
De exemplu, dacă oferi servicii SEO sau, și mai specific, servicii SEO București, atunci ai putea începe să a-ți optimiza titlul și descrierea paginii în concordanță cu aceste cuvinte cheie.
Și, evident, ține cont și de intenția vizitatorului, cât de repede se încărca pagină web și optimizarea acesteia pentru dispozitive mobile.
Căutarea vocală
Deși pare mai curând de domeniul viitorului, căutarea vocală este un proiect care există de ceva timp și a devenit una dintre opțiunile de căutare cu cea mai mare creștere.
Și nu e de mirare. Este hands-free, rapid și futurist.
Pe masura ce tehnologia se imbunatateste cu fiecare actualizare, si rata de eroare in cautarea vocala scade.
Pentru anul 2018, scopul cautarii vocale este de a depasi stadiul de recunoastere a vocii si de a-l atinge pe cel de intelegere al vocii.
Listarea paginii companiei în Google My Business
Dacă pentru recomandările de la punctul 1 și 2 ai nevoie de ceva timp pentru a le pune efectiv în practica, listarea companiei în directorul Google My Business este o acțiune pe care o poți face chiar acum.
Deși multi ignora acest pas, acest lucru este absolut esențial pentru SEO local și are beneficii pentru companiile de orice tip.
Consolidează către Google faptul că ești o companie reală. Acest lucru confirmă prezența fizică a afacerii tale și presupunerea ca este mai legitima decât afacerile fără prezența locală.
O căutare după brand-ul tău va arata cu o mai mare probabilitate un rezultat de tip Knowledge Graph, care include informații de pe pagina dvs. de afaceri Google.
Având în vedere că regulile SEO continuă să se transfere către o lume din ce în ce mai umană, și strategiile tale SEO au nevoie să fie adaptate corespunzător.
Optimizarea site-ului pentru încărcare mai rapidă, optimizarea conținutului în acord cu intențiile și căutările vizitatorilor, cât și integrarea trendurilor noi, cum este căutarea vocală, sunt doar câteva piese majore ale puzzle-lui numit servicii SEO.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News