Iaurtul poate ajuta la reducerea riscului de diabet de tip 2. FDA: Există dovezi credibile

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

FDA permite etichetele care susțin că iaurtul poate ajuta la reducerea riscului de diabet de tip 2.

Producătorii de iaurt din Statele Unite vor putea scrie pe etichetă că iaurtul poate reduce riscul de diabet de tip 2, în urma unei decizii a FDA, scrie Medical News Today.

Oficialii FDA și-au anunțat decizia la începutul acestei luni de a permite producătorilor să facă afirmații despre iaurt, atâta timp cât declarațiile îndeplinesc anumite condiții.

Cât iaurt ar trebui să consumăm 

"U.S. Food and Drug Administration (FDA) a anunțat că nu intenționează să se opună utilizării anumitor mențiuni de sănătate calificate privind consumul de iaurt și riscul redus de diabet de tip 2, cu condiția ca mențiunile de sănătate calificate să fie formulate astfel pentru a nu induce în eroare consumatorii", au declarat oficialii agenției într-o declarație.

"O mențiune de sănătate calificată este susținută de dovezi științifice, dar nu îndeplinește standardul mai riguros de "acord științific semnificativ" necesar pentru o mențiune de sănătate autorizată. Există unele dovezi credibile care susțin o relație între consumul de iaurt și riscul redus de diabet de tip 2, dar aceste dovezi sunt limitate", au adăugat oficialii agenției.

Ca parte a deciziei FDA, 2 căni sau 3 porții de iaurt pe săptămână este considerată a fi cantitatea minimă de iaurt care trebuie consumată pentru a îndeplini "mențiunea de sănătate calificată".

Ce spun experții

Afirmațiile despre iaurt ar putea provoca confuzie în rândul consumatorilor, spun unii experți.

"Deși pot înțelege de ce FDA a permis acest lucru, sunt îngrijorat de modul în care consumatorii vor interpreta afirmațiile și de modul în care companiile vor profita de ele prin marketing", a declarat dr. Marilyn Tan, endocrinolog la Universitatea Stanford din California.

"Deși ar putea exista unele dovezi limitate, motiv pentru care FDA o permite ca „afirmație de sănătate calificată”, aceasta poate fi confuză pentru consumatorul mediu. Consumatorul obișnuit nu este conștient de diferitele niveluri de dovezi științifice și cum să interpreteze diferite studii științifice (adică să identifice dacă există părtiniri, dacă este un studiu suficient de amplu, dacă este un studiu bine conceput)", a adăugat Tan.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel