"Protestul Papioanelor" lansat de intelectualii care susţin Institutul Cultural Român (ICR) în disputa cu Guvernul Ponta a prins prima păagină a ziarelor din România, dar subiectul a fost preluat şi în presa străină. Specialistul în comunicare, Antonio Momoc, consideră că strategia utilizată de ICR este similară cu cea folosită de orice regim de putere, fie înainte de 1990, fie după. El a dat exemplul lui Ceuşescu care folosea strategia de a cita presa străină când avea nevoie de elogii, dar şi mai celebra expresie "agenturile străine", când dorea să lase impresia că Occidentul se bagă în treburile interne al României.
"Este o strategie utiliată de orice pol de putere. Când ai nevoie să te legitimezi, cel mai uşor poţi să o faci printr-o sursă externă. Toate regimurile din România au apelat la această strategie. A fosr intens folosită de Ceuşescu care invoca adesea presa străină fie pentru a legitima o acţiune a româniei, fie pentru a critica atitudinea Occidentului, dacă ţineţi minte celebra expresie "agenturile străine". Sursa externă are darul de a credibiliza", a spus Antonio Momoc.
În presa românească au fost invocate o serie de articole din presa străină în care activitatea ICR este apreciată. Începând cu anul 2005, ICR a ajutat cu traducerea a peste 300 de lucrări semnate de autori români. În 2011, peste 2 milioane de spectatori au asistat la evenimente organizate de ICR în cele 17 filiale din afară, de la New York la Tel Aviv, trecând prin Paris, informează Hotnews, citând AFP.
Vedetele produc ştiri
Un alt elemnt care este folosit în strategia ICR este aportul vedetelor. "Vedetele atrag audienţă. Mai ales când este vorba de artişti, actori. ei aduc legitimitate, mai ales că nu este vorba de vedete mondene. Sunt actori, regizori, oameni de culură, care sunt receptaţi ca şi instanşe morale", a mai spus Antonio Momoc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu