Gigantul din industria mobilei Ikea se pregătea miercuri pentru deschiderea primului său magazin în India, mizând pe cultura locală până într-acolo încât va renunța să vândă celebrele ''chifteluţe suedeze''.
Aceasta este cea de-a doua tentativă a companiei aflate pe primul loc la vânzarea de mobilă în lume de a se lansa în India, după ce planurile i-au fost zădărnicite în 2006 de o lege referitoare la investiţiile din străinătate, act normativ devenit mai relaxat între timp, care îi impunea să se asocieze cu un partener local. Pentru această a doua încercare, Ikea propune o ofertă de mobilă plină de inspiraţie, abordabilă şi practică, a declarat miercuri directorul general al companiei, Jesper Brodin, în ajunul deschiderii magazinului cu o suprafaţă de 37.000 m2 în oraşul Hyderabad (sud).
7 milioane de clienți așteptați în magazin
Compania speră să primească 7 milioane de vizitatori anual în noul său magazinul cu 850 de angajaţi, primul din 25 de magazine pe care intenţionează să le deschidă până în 2025 în India, ţară care se aşteaptă să înregistreze o creştere de 7,3% din PIB pentru anul bugetar în curs, accelerând la 7,5% anul viitor, potrivit Fondului Monetar Internaţional (FMI). Pentru a-şi atrage clienţii, multinaţionala fondată în 1943 de antreprenorul Ingvar Kamprad, care a murit în luna ianuarie, s-a schimbat mult pentru India, explică pentru AFP, unul dintre manageri, Henrik Osterstrom.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu