Producătorul italian de cafea premium Illycaffe ar putea să îşi atingă obiectivul de a deschide 200 de cafenele în SUA în decurs de cinci ani, în cadrul unei strategii mai ample destinate extinderii afacerilor din afara Italiei, a declarat luni preşedintele companiei Andrea Illy, transmite Reuters.
Însă antreprenorul a subliniat că acest proiect este condiţionat de găsirea unui aliat cu o bună cunoaştere a pieţei americane, o experienţă solidă în sectorul de retail high-end şi fără un angajament anterior pe segmentul de afaceri cu cafea. Săptămâna trecută, Illycaffe a anunţat că a angajat banca Goldman Sachs pentru a-i găsi un partener în vederea extinderii sale pe o piaţă strategică unde va concura cu giganţi precum Starbucks.
În prezent, Illycaffe are 23 de cafenele în America de Nord, parte a unei reţele de aproape 220 de cafenele pe care grupul le are deja în afara Italiei. 'Ţinta noastră este să avem 200 de cafenele cu marca illy în SUA. Cu un partener putem ajunge acolo în maxim cinci ani', a declarat Andrea Illy, nepotul fondatorului companiei Francesco Illy.
Potrivit lui Andrea Illy, pentru a putea consolida parteneriatul, familia se gândeşte să vândă un pachet minoritar de acţiuni pentru prima dată în istoria de 86 de ani a grupului. 'Pentru a ne alinia obiectivele noastre cu cele ale posibilului partener suntem gata să oferim o participaţie minoritară la illycaffe sau, dacă preferă, la subsidiara noastră din SUA' a spus Andrea Illy. Acesta a adăugat că deşi grupul se gândeşte să permită intrarea în acţionariat a unui investitor din afara familiei fondatoare, nu vrea să se alieze cu un competitor direct.
'Nu vrem să semnăm un parteneriat cu unul din rivalii noştri din sectorul cafelei', a spus Illy. Pentru Illycaffe, piaţa din SUA a fost responsabilă pentru vânzări de aproape 100 milioane euro dintr-un total de 483 milioane euro realizat de grupul italian anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu