Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar autovehiculele cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone, trebuie echipate cu dispozitive antiderapante omologate, transmit poliţiştii.
Pe lângă sancţiunea amenzii va fi reţinut certificatul de înmatriculare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulaţie. Anvelopele de iarnă nu se aseamănă cu cele de vară, deoarece au un profil lamelar special, pentru a asigura o aderenţă corespunzătoare, pentru toate tipurile de drum, în condiţii de iarnă (îndeosebi, drumurile acoperite cu apă, mâzgă, noroi, zăpadă sau gheaţă).
Cauciucul benzii de rulare al anvelopelor de iarnă rămâne moale şi flexibil, chiar şi la temperaturi scăzute, având astfel o aderenţă mai bună şi distanţe de frânare, mai scurte, pe suprafeţe alunecoase, înzăpezite sau îngheţate. Elementele profilelor anvelopelor de iarnă sunt optimizate pentru a dispersa mai bine, mâzga şi apa. Acest tip de anvelope au şanţuri speciale şi caneluri tridimensionale, adaptate carosabilelor umede, din timpul iernii.
Conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, anvelopele de iarnă se individualizează prin prezenţa unuia dintre simbolurile "M+S", "M/S", "M-S" sau "M&S". Iniţialele M şi S vin de la cuvintele mud (noroi) şi snow (zăpadă). Anvelopele "all seasons" (mixte) sunt conforme cu anvelope de iarnă doar dacă pe acestea se regăsesc simbolurile ("M+S", "M/S", "M-S" sau "M&S"), informează Poliţia Rutieră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News