În China a fost lansat un nou taxi autonom, fără șofer, produs de Baidu

Sursă foto: Baidu
Sursă foto: Baidu

Un nou concept de taxi autonom a fost lansat în China de Baidu.

Gigantul tehnologic chinez Baidu a dezvăluit următorul vehicul care se va alătura serviciului său de taxi autonom, Apollo Go. Se spune că noul său model, Apollo RT6, are abilitățile rutiere ale unui șofer cu 20 de ani de experiență. Conform reglementărilor chineze, mașinile autonome necesită încă prezența unui șofer de siguranță.

Dar într-o zi, spune Baidu, volanul detașabil al lui RT6 ar putea fi înlocuit cu scaune suplimentare, automate, birouri sau console de jocuri. Fiecare Apollo RT6 ar costa 250.000 de yuani sau 31.000 de lire sterline, mult mai puțin decât modelele anterioare, a spus Baidu.

”Această reducere masivă a costurilor ne va permite să implementăm zeci de mii de vehicule automate în toată China. Ne îndreptăm către un viitor în care cumpărarea unui robot-taxi va fi jumătate din costul de achiziționare a unui taxi astăzi”, a declarat cofondatorul și directorul executiv Robin Li la conferința anuală de tehnologie a companiei.

Mașina este dotată cu 32 de senzori

Baidu vrea ca RT6 să se alăture flotei sale existente în a doua jumătate a anului 2023, pentru o încercare la scară mică, și intenționează să aibă în cele din urmă 100.000 de autovehicule autonome pe drumuri.

Vehiculul este dotat cu 38 de senzori, inclusiv:

- opt senzori de detectare a luminii și distanță (Lidar).
- un radar cu undă de 6 mm (0,2 inchi).
- 12 senzori ultrasonici
- 12 camere

Baidu spune că robo-taxiurile sale, care rulează pe bază de probă în 10 orașe din China, inclusiv Shenzhen, Shanghai și Beijing, au oferit peste un milion de călătorii de la lansarea serviciului său, în 2020. S-a discutat pe rețeaua socială Weibo a țării despre impactul asupra locurilor care ar putea rămâne fără loc de muncă dacă aceste mașini devin oficiale, a declarat Kerry Allen, analistul BBC China.

Alte companii din spațiul robo-taxi din China includ: AutoX, susținut de gigantul tehnologic chinez Alibaba, Pony.ai, fondată de foști ingineri Google și Baidu și susținută de Toyota. 

Pe pista NASA cu 310 km pe oră: un record pentru o mașină italiană fără șofer

Pe 27 aprilie, pe pista de aterizare a navetei spațiale, direct de la Centrul spațial Kennedy al NASA din Cape Canaveral, mașina Politecnico di Milano-PoliMOVE a doborât recordul mondial de viteză pentru o mașină complet autonomă în linie dreaptă (recordul anterior, deținut de Roborace, era de 282,4 km/h), potrivit Rainews.

Echipa Politecnico a atins deja recordul pe 26 aprilie, dar a decis să ridice ștacheta și să-și îmbunătățească performanța. Pe 27 aprilie, mașina PoliMove s-a autodepășit și a atins o viteză de 309,3 km/h, depășind cu bine „limita” de 300 km/h. Valoarea de 309,3 km/h a fost obținută ca medie pe 1 kilometru a două încercari consecutive în sens invers (pentru a elimina influenta vântului). 

Echipa Politehnică a fost singura echipă autorizată să facă această încercare, grație victoriei obținute de PoliMove la Las Vegas în cadrul Indy Autonomous Challenge. În câteva zile echipa va încerca să reproducă isprava pe circuitul Atlanta, de data aceasta pe o pistă de mașini.

Niciodată o mașină condusă exclusiv de inteligență artificială nu a fost atât de rapidă: 309,3 kilometri pe oră. Pe 27 aprilie, pe pista de aterizare a navetei spațiale, direct de la Centrul spațial Kennedy al NASA din Cape Canaveral, mașina Politecnico di Milano-PoliMOVE a doborât recordul mondial de viteză pentru o mașină complet autonomă în linie dreaptă (recordul anterior, deținut de Roborace, era de 282,4 km/h). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel