Directorul Centrului Cultural „Lumina”, George Costin, a explicat cum a reamenajat platourile într-un spațiu neconvențional, nu pentru că doreau actorii sau datorită vreunei viziuni nonconformiste, ci din cauza condițiilor precare din București.
„Răspunsul este mai amplu, dar voi încerca să îl scurtez. Noi avem un sediu, un spațiu, e vorba despre Cinematograful Lumina, aflat pe Bulevardul Elisabeta și care ar fi trebuit să intre în renovări, deocamdată e într-un soi de „stand-by”. Și atunci a trebuit ca, până la refacerea sălii, care nu e o chestiune foarte complicată, să ne așezăm undeva. Am lucrat la Biblioteca Națională, până în pandemie, după care ne-am mutat aici, în timpul pandemiei. Am amenajat spațiul ținând cont de niște neajunsuri, ca să spun așa.
În primul rând, a fost vorba de lipsa oamenilor și a unui buget care să ne permită să montăm, să demontăm, să cărăm și așa mai departe. Am explicat lucrul ăsta în mai multe rânduri, inclusiv oficialităților, și anume că un decor de teatru nu este un borcan de murături pe care îl muți dintr-o parte în alta. Un decor de teatru se naște într-un spațiu, e gândit pentru spațiul respectiv, a-l monta și a-l demonta ia timp, pentru că e sensibil, se strică, trebuie reparat, trebuie mutat, ceea ce înseamnă alte resurse, alt timp și așa mai departe”, a precizat acesta.
În aceste condiții, conducerea centrului a luat decizia să monteze decorurile pe loc.
„Atunci, soluția pe care am găsit-o a fost să punem decorurile pe loc, astfel încât să asigurăm o exploatare mai eficientă, neavând oameni sau unde să le ducem și cu ce să le reparăm. Aceasta este soluția care a apărut și care mi se pare nemaipomenită. Dacă ar avea parte de o susținere ceva mai consistentă s-ar dovedi un succes din toate punctele de vedere - și artistic, dar și al eficacității exploatării spectacolelor. Așa au luat naștere 3 platouri”, a continuat directorul centrului.
Nu e niciun dubiu în faptul că pandemia de Covid a afectat mai toate domeniile de activitate, inclusiv Teatrul. După o lungă perioadă în care cortina a stat trasă şi pluşul de pe locurile din sală s-a umplut de praf, scena şi-a reluat respiraţiile. Însă pe plămânul actorului a rămas o pată. Sunt sechele care încă "dor" în zona spaţiilor de reprezentare, problemă veche, nu doar din 2020. Actorul George Costin spune că nu s-au mai construit spaţii de noi pentru reprezentaţii artistice de aproximativ 30 de ani... VEZI CONTINUAREA AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News