Autoritatea Națională pentru Reglementarea în Domeniul Energiei (ANRE) cheltuie 3 milioane de lei pentru o campanie publicitară care se va desfășura pe toate canalele media, de la TV, radio cât și online.
În plin scandal al facturilor calculate greșit, al scumpirilor uriașe la energie electrică și gaze naturale și la mai mult de doi ani de când prețurile s-au liberalizat la electricitate iar la gaze în urmă cu un an, ANRE a decis, în februarie 2022, că ar fi bine să informeze populația printr-o ”Campaniei media de educare şi informare a consumatorilor finali de energie electrică şi gaze naturale cu privire la drepturile lor”.
ANRE, pentru servicii de publicitate, scoate din buzunar 3 milioane de lei (600.000 de euro) pentru: ”servicii complete pentru desfăşurarea, producţie materiale de promovare şi difuzare în mass-media audiovizuală, mediul on-line și social media”, se spune în documentele depuse în SEAP.
Campania se va desfăşura în mass-media audiovizuală: - difuzarea spot-urilor audio pe posturi radio şi video pe televiziuni, se vor distribui materiale în presa online.
ANRE vrea să implice și influenceri și bloggeri care să participe la întâlniri online. Google va fi și el beneficiar al acestei campanii care se va derula și în Google Ads în Rețeaua de Display Google pe site-uri ce difuzează ştiri de specialitate (aferente sectorului energiei), ştiri sociale și generale.
Campania se va desfășura și pe cele mai importante rețele de socializare precum Facebook, Youtube, LinkedIN.
Campania se va desfășura până în luna noiembrie 2022.
Am cerut informații din partea ANRE în legătură cu momentul ales pentru această campanie iar răspunsul pentru DCBusiness a fost că: ”Pentru că prevederea legala ca ANRE să poată derula astfel de campanii a apărut odată cu OUG 143, publicat în 31 dec 2021. Până la acea dată, informarea consumatorilor era doar în sarcina furnizorilor”.
În OUG 143/2021 se pune că: ”ANRE are obligația de a derula campanii de informare prin orice mijloace de comunicare mass-media, mediu on-line și social media care să vizeze informarea consumatorilor cu privire la drepturile lor, inclusiv dreptul de a schimba furnizorul de gaze naturale, fără costuri suplimentare. ANRE are dreptul de a finanța campaniile menționate anterior din bugetul propriu”.
Citește continuarea pe DC Business.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu