În timp ce zeci de mii de români au stat cu orele pe Valea Prahovei, pe drumul spre sau dinspre munte, Cătălin Drulă şi Sorin Grindeanu se ceartă pe Facebook pe tema proiectului autostrăzii Ploieşti - Braşov.
Cătălin Drulă - ministru al Transporturilor în Guvernul PNL - USR şi Sorin Grindeanu, actual ministru al Transporturilor în Guvernul PNL - PSD se ceartă pe Facebook despre proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov. Asta după ce, de sărbători, zeci de mii de români au stat cu orele pe drumul spre staţiunile de pe Valea Prahovei sau pe drumul înapoi spre casă.
"Mi-am zis că sunt emoțiile începutului, dar se cam adună gafele ministrului Grindeanu…Să nu știi că ai în lucru 300 km de autostradă și drum expres și să spui că 'sunt în lucru undeva la peste 80 de kilometri' e deja cam mult.
Îi atașez mai jos* lista completă a proiectelor ca să fie mai ușor de reținut.Apoi, legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu 'fostul ministru' și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020.
În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Asta i-am cerut încă de la audieri, după ce, în cele 3 luni de interimat PNL, contractul de proiectare a fost lăsat de izbeliște.Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc.
Aici ar trebui să-și investească dl. Grindeanu și PSD-PNL energia, la respectarea termenelor contractuale de către consultant. Cine știe, poate le pune o pilă fostul director general al Consitrans pe care l-au numit la conducerea consiliului de administrație al companiei naționale de drumuri CNAIR."
"Domnul Drulă știe, doar se face că nu știe și aude selectiv.Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un contract pentru completarea SF Ploiești- Brașov în care: pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a!-
Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea și despre care Cătălin Drulă se laudă că l-a urmărit cu atenție în perioada în care a fost ministru.
L-a urmărit atât de atent încât nici el nu mai știe ce scrie în el! Sau știe prea bine?!- Domnul Drulă încearcă să mute atenția opiniei publice, spunând că licitația a fost lansată pe vremea ministrului Lucian Bode și trece cu nonșalanță peste faptul că de fapt el, Cătălin Drulă, a semnat un contract vag și interpretabil.-Ce nu mai spune fostul ministru este că pe parcursul celor 10 luni care au trecut de la semnarea contractului: în 8 luni a fost titular al acestei instituții! Domnul Drulă se face ca nu înțelege nici ce aude.
Dovadă...reacția sa la cei peste 80 de km de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare anul acesta: adică 2022.Și fără să mă antepronunț, am spus simplu - peste 80 de km:1. Sectorul de autostradă Chiribiș – Biharia, în lungime de 28,55 km2.
Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, cuprins între Craiova și Robănești, de 17,7 km3. Tronsonul 2 al Drumului de mare viteză al Drumului Expres Craiova-Pitești, cuprins între Robănești și Valea Mare, de 39,85 km.Nu vreau să reamintesc de promisiunile domnului Drulă care vorbea de deschiderea circulației pe 100 km de autostradă în 2021: a lăsat ZERO km deschiși + 24 de km de autostradă (pe Sebeș-Turda lotul 2)- cu lucrări blocate.
Drulă, kilometrii de autostradă nu au nume! Și am promis deja că nu tai panglici!"
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu