Studiile superioare te-ar putea scăpa de o boală gravă, potrivit unui nou studiu. Află în articol mai multe.
Într-un nou studiu, publicat în Nature CommunicationsTrusted Source și condus de cercetătorii de la Spitalul General Massachusetts de la Harvard Medical School, autorii explică cum genetica este doar un singur factor în ecuația de risc pentru boala Alzheimer, chiar și pentru formele bolii care au o componentă genetică majoră, scrie Medical News Today.
Oamenii de știință au examinat rolul geneticii și al nivelului de educație în deteriorarea cognitivă prin analizarea datelor de la 675 de indivizi cu o mutație genetică cunoscută sub numele de PSEN1 E280A, care îi face susceptibili la boala Alzheimer cu debut precoce. Cei cu această mutație încep de obicei să prezinte simptome de demență în jurul vârstei de 49 de ani.
Cercetătorii au descoperit că persoanele cu această mutație care au avut și o a doua mutație care crește riscul - APOE e4 - au experimentat un debut mai rapid al declinului cognitiv. În schimb, cei cu o mutație protectoare APOE e2 au văzut un debut întârziat al simptomelor cognitive.
Echipa de studiu a evaluat, de asemenea, modul în care nivelul educațional a influențat abilitățile cognitive la persoanele care poartă mutația PSEN1 E280A, inclusiv la cei cu diferite variante genetice APOE.
Descoperirile lor au sugerat că o performanță educațională mai mare, sau mai mulți ani de școlarizare, au fost legate de o funcție cognitivă mai bună, în special în rândul celor cu cel mai mare risc genetic pentru boală.
Primul autor al studiului, dr. Stephanie Langella, cercetător postdoctoral în cadrul Departamentului de Psihiatrie al Spitalului General din Massachusetts a spus că "la persoanele cu o formă determinată genetic de boală Alzheimer, debutul deteriorării clinice și cognitive este influențat. atât de alți factori genetici, cât și de anii de studii".
"Un nivel de studii superioare a fost au dus la o protecție împotriva celor mai puternici factori genetici de risc pentru boala Alzheimer și poate fi un mecanism important de rezerva cognitivă la cei cu risc genetic", a spus dr. Stephanie Langella
Dr. Yakeel T. Quiroz, profesor asociat la Harvard Medical School, autorul corespondent al studiului, un neuropsiholog clinic și cercetător în neuroimagistică la Spitalul General din Massachusetts, a subliniat că a avea mai mulți ani de educație ar putea servi drept protecție împotriva declinului cognitiv, chiar și atunci când sunt prezente predispoziții genetice.
"Rezultatele noastre sugerează că o creștere a nivelului de educație poate fi o modalitate de a păstra funcția cognitivă la persoanele cu risc de boala Alzheimer", a explicat dr. Quiroz.
Chiar și cu riscul adăugat de APOE e4, care este cel mai semnificativ factor de risc genetic pentru boala Alzheimer non-familială, aceste descoperiri indică faptul că nivelul educațional ar putea servi ca un factor important în reziliența cognitivă pentru formele familiale ale bolii Alzheimer.
Dr. Sumeet Kumar, genetician și fondator al geneswellness.com, care nu este implicat în această cercetare, a declarat pentru MNT că acest studiu "a oferit perspective esențiale asupra interacțiunii complexe dintre factorii genetici și de mediu în boala Alzheimer autosomal dominantă (ADAD)".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News