Încep reparațiile majore la Podul Prieteniei (Giurgiu - Ruse)

Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

Podul Prieteniei (Giurgiu - Ruse) intră în reparație.

Agenţia de Infrastructură Rutieră a Bulgariei (RIA) a anunțat că reparațiile majore la Podul Prieteniei (Giurgiu - Ruse) vor începe în 10 iulie.

Lucrările vor începe în raza zonei de vest a punctului de trecere a frontierei de la Podul peste Dunăre de la ora 10 dimineața.

Timp de 10-12 ore, în timpul zilei, se vor desfășura lucrările. Circulația nu va fi oprită în totalitate, vehiculele vor putea să treacă în etape, pe partea carosabilă unde nu se lucrează.

Lucrările de construcţie vor fi realizate în şase etape. În prima şi a doua etapă se va efectua reparaţia majoră a structurii podului de pe teritoriul bulgar. În acest scop, va fi închisă circulaţiei o porţiune de 400 de metri. Traficul pe carosabilul de intrare spre Bulgaria va fi restricţionat mai întâi, urmat de cel de ieşire către România. Lucrările de reparaţii din această secţiune sunt estimate să dureze aproximativ patru luni şi jumătate pentru fiecare carosabil.

Semafoarele controlează traficul

Pentru o mai bună direcţionare, traficul va fi controlat de semafoare. Luminile pot fi mutate la porţiunea de pod în reparaţie. Datorită lăţimii şi înălţimii unităţii, munca în siguranţă pe timp de noapte este imposibilă, iar viaţa şi sănătatea utilizatorilor drumurilor şi a constructorilor sunt primordiale. Dacă unele activităţi pot fi desfăşurate în siguranţă, fără lumina zilei, ele vor fi efectuate.
Foto: Agerpres

Tronsonul de pe teritoriul bulgar al Podului Prieteniei, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1,057 kilometri. De la punerea sa în funcţiune, acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic au fost înlocuite în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, montarea de panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere şi marcaje etc.

Proiectul de reparaţii capitale a fost contractat de Danube Bridge Public Limited Liability Company. Costul contractului este de 44.877.228,68 leva, inclusiv TVA. Conform contractului, lucrările de construcţii trebuie finalizate în 730 de zile. Supravegherea lucrărilor va fi efectuată de compania ”Podul Dunării - PII-Strol”, la un cost de 848.400 leva, inclusiv TVA.

Podul este în stare critică

Ministrul bulgar interimar al Dezvoltării Regionale şi Lucrărilor Publice, Violeta Koritarova, a raportat recent că a fost emisă o autorizaţie de construire pentru lucrările de reparaţii. Podul se află într-o stare de urgenţă critică şi prezintă un risc tangibil pentru utilizatorii săi. Reparaţia de 45 de milioane de leva va dura doi ani, fiind luate măsuri pentru a minimiza inconvenientele pentru trafic, a spus ministrul Koritarova, conform Agerpres.
Foto: Agerpres

La începutul lunii iulie, Bulgaria a declarat că este deplina pregătită pentru reluarea operaţiunilor feribotului Ruse-Giurgiu. Proiectul este cheia pentru uşurarea traficului dintre Bulgaria şi România şi pentru a reduce timpul de traversare, în contextul lucrărilor de reparaţii la Podul Dunării, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor şi Comunicaţiilor, Georgi Gvozdeykov, la o întâlnire cu Koritarova şi ambasadorul României la Sofia, Branduşa Predescu.

Koritarova a spus că ministerul său a numărat peste 200.000 de autovehicule care traversau podul Ruse-Giurgiu în mai. La începutul acestei luni, Koritarova a comentat că legătura cu feribotul poate gestiona 20% din traficul de camioane grele, permiţând turiştilor să călătorească mai confortabil.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel