Încep să se mişte lucrurile! S-a dat startul la proiectarea pentru autostrada mult aşteptată de români, finanțată prin PNRR

captură video
captură video

Încă un proiect major de infrastructură rutieră se află contra cronometru. Este vorba despre un lot lipsă din Autostrada Lugoj - Deva, care beneficiază de finanțare prin PNRR.

Din cele aproximativ 400 de milioane de euro cât costă lotul respectiv din Autostrada Lugoj – Deva, finanțarea asigurată prin PNRR este de aproape 190 de milioane de Euro. Vestea bună este că etapa de proiectare pentru secțiunea Holdea – Margina, secțiunea cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, a început luni, 5 decembrie 2022, potrivit ordinului oficial transmis de CNAIR.

Etapa de proiectare a celor aproape 10 kilometri, dintre care 2 kilometri de tuneluri, începe oficial la două luni și jumătate de la semnarea contractului cu asocierea UMB-Euro Asfalt, prima mare lucrare de infrastructură rutieră din România în care va lucra și un constructor din Bosnia-Herțegovina, informează Economedia.ro.

De la data de 5 decembrie, sunt alocate 11 luni pentru etapa de proiectare și alte 34 de luni pentru execuție. Guvernul PSD + PNL + UDMR a intrat într-o cursă contra cronometru, pentru a respecta jalonul din PNRR pentru finalizare. Termenul de finalizare este august 2026.

Totuși, Ministerul Transporturilor trebuie să rezolve cât mai rapid aspectele birocratice, respectiv toate avizele și autorizațiile necesare. Margina – Holdea este tronsonul de 10 km care lipsește, pentru a avea autostradă neîntreruptă de la Sibiu la Vama Nădlac 2. Pe acest segment, în prezent se face ocolire pe DN68A. Finalizarea autostrăzii este o măsură extrem de așteptată de șoferi, din moment ce în prezent, în zonă se produc ambuteiaje, iar sectorul lipsă secționează traficul spre vestul țării și ieșirea din România.

Drumul către litoral va fi mai rapid, de anul viitor

Primăria Sectorului 3 a trecut la o nouă etapă în construcția pasajului suprateran care va facilita ieșirea și intrarea dinspre Autostrada Soarelui. Structura de rezistență a lucrării fiind gata, constructorul a trecut la faza montării tablierului, construcția prinde din ce în ce mai mult contur. “Având în vedere ritmul alert în care avansăm cu lucrarea, estimăm că vom finaliza construcția în câteva luni. Avantajele construirii acestui pasaj pentru fuidizarea traficului sunt multiple, dar cel mai important este faptul că vom putea, încă din vara viitoare, să evităm aglomerația atunci când vom merge la mare. Pasajul face legătura cu Autostrada A2 și va supratraversa  intersecțiile de la ieșirea din sector care se aglomerează de obicei din cauza zonei comerciale din vecinătate”, este asigurarea dată de primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, la DCNews TV.

Amenajarea la sol va cuprinde în principal restructurarea intersecției de tip sens giratoriu și zonele de racordare a rampelor la bulevardul Theodor Pallady, cu amenajările corespunzătoare. De asemenea. strada Drumul între Tarlale va fi supralărgită la patru benzi pentru a facilita accesul celor care vin din nordul Bucureștiului. Valoarea totală a investiției este de 37,7 milioane de lei, din care 17 milioane reprezintă fonduri atrase de la bugetul de stat, prin programul național Anghel Saligny.

Citeşte mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel