Programele Rabla şi Rabla Plus îşi deschid ultima sesiune de înscrieri pentru persoane fizice, juridice şi instituţii publice.
Ultima sesiune de înscriere din acest an pentru programele Rabla şi Rabla Plus pentru persoanele fizice, juridice şi instituţii publice începe de astăzi, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu.
Sesiunea de depunere a dosarelor este deschisă până în 25 noiembrie, timp suficient pentru cei care vor să ia bani de la stat pentru a cumpăra o maşină nouă. Persoanele fizice se pot înscrie în cele două programe prin intermediul dealerilor autorizaţi, iar persoanele juridice vor putea depune dosarele de finanţare prin accesarea aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Autorizaţia Fondului pentru Mediu. Statul pune la bătaie aproape 400 milioane de lei. În cazul ambelor programe, valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou achiziţionat.
Banii primiţi sub formă de vouchere pot fi folosiţi pentru a obţine discounturi la maşini noi. Valoarea reducerilor variază în funcţie de tipul vehiculului: electric, plug-in hybrid sau mild-hybrid. Conform datelor Administraţiei Fondului pentru Mediu, în cazul ambelor programe, prima de casare este de 6.000 de lei, sau, dacă sunt predate două autovehicule uzate, 9.000 de lei, la care se pot adăuga ecobonusuri în funcţie de motorizare.
Se primesc autoturisme vechi de cel puţin şase ani de la data primei înmatriculări în România, faţă de opt ani, cât se solicita anterior. De asemenea, a fost eliminat termenul de 60 zile de casare sau radiere a autovehiculului uzat. Solicitanţii au posibilitatea să facă acest lucru până la emiterea facturii maşinii noi, arată Rador.
Programul privind casarea autovehiculelor uzate a fost amânat şi urmează ca unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale Municipiului Bucureşti să poată să-şi creeze conturile de utilizator începând cu data de 14 octombrie 2022, informează joi Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), conform Agerpres.
Pe scurt, programul prevede ca persoana care duce o mașină mai veche de 15 ani la casat să poată lua, în schimbul ei, 3.000 de lei, din care 1.500 de lei vin de la Guvern, iar 1.500 de lei vin de la autoritățile locale. Cu privire la acest ultim aspect, primarii au ridicat obiecții, neavând fonduri stabilite pentru acest program. Ministrul Mediului, Tanczos Barna, afirma, la începutul lunii, că primăriile ar urma să suporte doar 20-25% din bonusul de 3.000 de lei pentru casarea unei maşini vechi şi nu jumătate, aşa cum s-a propus iniţial.
”Acest program, conform discuţiilor de vineri, o să însemne o contribuţie mai mare de la AFM – o să urcăm de la 50% undeva la 75-80% - şi căutăm o modalitate de decontare mult mai facilă pentru primării, pentru a evita avansarea tuturor cheltuielilor din partea primăriilor şi a degreva primăria de această problemă de cash-flow” spunea ministrul Mediului, care a recunoscut că programul Rabla local a fost dezbătut intens la Cluj ”în sensul adevărat al cuvântului şi la o tonalitate mai ridicată, pentru că propunerea pe care am făcut-o primăriilor nu a fost pe placul municipalităţilor, să zic aşa”.
Desigur, au fost și alte obiecții, urmând să se pună în acord cu Guvernul. CITEŞTE MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu