O aeronavă a companiei aeriene Turkish Airlines a suferit avarii la trenul de aterizare, după decolarea de pe Otopeni.
O aeronavă de tip Airbus A330-343E, cu 268 de persoane la bord, a suferit avarii la trenul de aterizare, după ce, la decolarea de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, a lovit 10 balize marginale pe partea de nord a pistei 26L, transmite Agerpres. Totodată, aeronava care aparține companiei aeriene Turkish Airlines lovise şi un panou de informare care indică ieşirea de pe calea de rulare G, potrivit raportului preliminar de investigaţie publicat miercuri de Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (AIAS).
Aeronava în cauză efectua cursa Bucureşti - Istanbul, iar incidentul a avut loc pe 17 aprilie.
"În data de 17.04.2024, aeronava de tip Airbus A330-343E, înmatriculată TC-LOC, având la bord 258 de pasageri şi 10 membri ai echipajului, a fost planificată să execute zborul comercial cu nr. TK1046 pe ruta LROP (Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti) - LTFM (Aeroportul Istanbul). După îmbarcarea pasagerilor, efectuarea rulajului şi alinierea la pista 26L, aeronava a decolat la ora 19:32 UTC. Ulterior decolării aeronavei înmatriculată TC-LOC, pe timpul controlului stării pistei de decolare/aterizare, personalul care administrează suprafaţa de mişcare a constatat distrugerea unui număr de 10 balize marginale pe partea de nord a pistei 26L, precum şi a unui panou de informare care indică ieşirea de pe calea de rulare G. De asemenea, a fost constatată şi exfolierea unei porţiuni din acostamentul pistei, pe partea de nord, pe lungimea zonei în care balizele au fost sparte", se arată în raport.
Totodată, raportul menționează faptul că aeronava a aterizat la ora 20:27 UTC pe aeroportul Istanbul, fiind oprită, după rulaj, pe una din căile de rulare în urma raportării de către echipaj a unei probleme tehnice la trenul de aterizare faţă.
"Administratorul AIHCB a procedat la înlocuirea imediată a balizelor sparte, fără a interfera cu traficul aerian, astfel încât deteriorarea suprafeţei de mişcare să fie eliminată fără a fi nevoie de emiterea unui mesaj NOTAM pentru suspendarea operaţiunilor aeriene de pe pista 26L", precizează AIAS.
Comisia de investigație prezentă la locul accidentului a desfășurat o serie de activități esențiale, printre care: efectuarea investigației inițiale la locul evenimentului, realizarea de înregistrări video și fotografii ale scenei, colectarea informațiilor preliminare și notificarea Organizației Internaționale a Aviației Civile (ICAO) și a autorităților de investigație a siguranței aviației civile din afara României.
Scopul principal al investigației privind siguranța aviației civile este prevenirea accidentelor și incidentelor viitoare. Aceasta se realizează prin determinarea cauzelor și circumstanțelor care au condus la eveniment și prin formularea de recomandări pentru îmbunătățirea siguranței aviației. Investigația nu urmărește stabilirea vinovățiilor sau responsabilităților individuale sau colective.
Aeroportul Internațional Henri Coandă București (IATA: OTP, ICAO: LROP) este cel mai mare aeroport din România. Situat în zona metropolitană a Bucureștiului, în orașul Otopeni, județul Ilfov, aeroportul dispune de două piste paralele de decolare-aterizare, fiecare având o lungime de 3.500 de metri, orientate pe direcțiile 08L/26R și 08R/26L, precum și de mai multe căi de rulare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News