În urmă cu câteva luni, un caz intens mediatizat în presa locală îi speria pe clienții băncilor din România.
După moartea unui pensionar, cel care avea împuternicire să acceseze contul bătrânului a avut parte de un șoc. Banca i-a refuzat accesul la depozitul decedatului. De ce? Pentru că dreptul de împuternicire a dispărut odată cu moartea omului.
Deponenții trebuie să comunice din timpul vieții rudelor sumele pe care le țin în bănci, ca banii să nu rămână nerevendicați de urmași, scrie EVZ. Din păcate, acest lucru nu prea se întâmplă, iar băncile rămân cu banii clienților, procedura de "restituire" fiind extrem de grea și de complicată.
Teoria bancară diferă de realitate
Teoria bancară spune că sumele nu pot rămâne nerevendicate, chiar dacă moștenitorii nu știu exact unde se află depozitul. În mod normal, odată ce se deschide procedura de succesiune, notarul public poate face o solicitare către fiecare bancă în parte, pentru a îl identifica. Situația din practică este însă cu totul alta, notează sursa citată. Până acum, notarii nu au identificat niciun astfel de caz în practică prin care toate băncile să fie interogate. Oricum, ar fi o muncă titanică și care ar lua foarte mult timp.
Dacă se știe de existența depozitului, aceste sume vor fi eliberate celor desemnați prin certificat de moștenitor, în urma succesiunii. „Dacă sunt mai mulți moștenitori, va trebui ca fiecare dintre ei să-și dea acordul pentru ridicarea sumei", spun reprezentanții BRD.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu