Peste 110 miliarde de euro reprezinta pierderile companiilor din industria auto din cauza crizei semiconductorilor. Este o sumă aproape dublă faţă de prognoza anterioară, care era de doar 61 de miliarde.
Producătorii auto vor pierde venituri de 110 miliarde de dolari din cauza deficitului global de semiconductori anul acesta, în creştere faţă de prognoza precedentă de 61 miliarde de dolari, iar criza va afecta producţia a 3,9 milioane de vehicule, se arată într-un raport publicat vineri de firma de consultanţă AlixPartners, transmite Reuters. Deficitul a arătat necesitatea ca producătorii auto să fie "proactivi" chiar acum şi să creeze pe termen lung "un lanţ de aprovizionare rezilient", care să evite întreruperile în viitor, apreciază analiştii.
În trecut, companiile auto aveau acorduri directe de furnizare cu producătorii unor anumite materii prime, inclusiv metale preţioase, cum ar fi paladiu şi platina, folosite la sistemele de purificare. O abordare mult mai directă pentru asigurarea metalelor preţioase a fost lansată după dificultăţile de pe piaţă.
Producătorii auto caută acum să-şi dezvolte relaţii directe cu producătorii de semiconductori, a explicat Mark Wakefield, de la AlixPartners.
În trecut, companiile auto erau reticente în încheierea unor angajamente pe termen lung pentru a achiziţiona semiconductori sau alte materii prime. Acum, riscul este real. Nu există riscul potenţial de a fi afectată producţia din cauza deficitului de cipuri", susţine Wakefield.
Separat, Ford Motor a anunţat joi că va reproiecta componentele auto pentru a folosi cipuri mai accesibile, ca răspuns la penuria globală de semiconductori.
Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice, scrie Agerpres.
„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie - 21 mai Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10 - 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie - 14 mai. Continuăm totodată să prioritizăm configuraţiile cheie de vehicule, gestionând în mod eficient volumele noastre alocate de semiconductori“, a spus Ana-Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager - Romania & Eastern Europe.
VEZI Criza microcipurilor, efecte la nivel european. Ford "taie" producţia de maşini
În luna aprilie, Dacia a oprit activitatea de la Uzina Vehicule, în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29, iar La Uzina Mecanica şi Şasiuri, parţial, în 1, 2, 16, 28 si 29.
Compania spune că penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei, scrie Mediafax. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru.
VEZI ŞI Dacia opreşte din nou producţia, din cauza lipsei de microcipuri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News