Profesorii din Ucraina avertizează că unii copii încep să dobândească dificultăți de vorbire, în cadrul unui raport realizat de UNICEF.
Peste 1.300 de școli au fost, în total, distruse în zonele Ucrainei, de la invazia Rusiei, din 2022 până în prezent, a transmis Unicef, potrivit The Guardian.
Atacurile persistente fac ca doar aproximativ o treime dintre copiii de vârstă școlară să participe la cursuri, iar mulți dintre cei care au posibilitatea de a merge la școală nu își pot păstra atenția și uită ceea ce au învățat, se spune în raport.
Dincolo de Ucraina, mai mult de jumătate dintre copiii ale căror familii au fugit de conflict nu sunt înscriși în cadrul unei forme de învățământ, a transmis Unicef, fiind invocate barierele lingvistice și sistemele educaționale supraîncărcate.
Unele școli ucrainene au suferit lovituri directe de rachete sau drone, iar altele s-au închis ca măsură de precauție în 18 luni de atacuri asupra zonelor rezidențiale din întreaga țară.
„În interiorul Ucrainei, atacurile asupra școlilor au continuat fără încetare, lăsând copiii profund necăjiți și fără spații sigure pentru a învăța”, se mai arată în raport.
Războiul a urmat perturbărilor cauzate de Covid, ceea ce înseamnă că unii copii ucraineni se confruntă cu un al patrulea an școlar consecutiv de întreruperi, a transmis Unicef.
„Nu numai că acest lucru i-a lăsat vulnerabili pe copiii din Ucraina în procesul lor de educație, dar aceștia se luptă și să rețină ceea ce au învățat când școlile lor funcționau pe deplin”, a declarat Regina De Dominicis, director regional Unicef pentru Europa și Asia Centrală.
Aproximativ jumătate dintre profesorii din Ucraina au raportat o deteriorare a abilităților elevilor de vorbire, lectură și matematică, se arată în comunicat.
„Învățarea online poate completa învățământul de la clase și poate oferi o soluție pe termen scurt, dar nu poate înlocui complet cursurile în persoană, care sunt deosebit de esențiale pentru dezvoltarea socială și învățarea fundamentală în rândul copiilor mici. Reforma în curs de desfășurare a educației din Ucraina, care urmărește să dezvolte competențele copiilor și tinerilor, este esențială pentru viitoarea redresare și dezvoltare socio-economică a țării.
Potrivit datelor sondajelor naționale, două treimi dintre copiii de vârstă preșcolară nu frecventează o formă de învățământ. În zonele din prima linie, trei sferturi dintre părinți declară că nu își trimit copiii la grădiniță”, se mai arată în raport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News