Influencerii din Italia vor fi reglementați. ”Vestul sălbatic al influencerilor a luat sfârșit”

Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik

Autoritățile italiene pentru comunicații vor introduce noi reguli pentru influencerii italieni.

Activitățile influencerilor urmează să intre sub supravegherea Autorității italiene pentru comunicații (AGCOM), a declarat aceasta. Regulile se vor aplica inițial creatorilor de conținut cu peste un milion de urmăritori.

”Vestul sălbatic al influencerilor a luat sfârșit”, a declarat șeful AGCOM, Giacomo Lasorella.

”Începem cu cei mari, dar și alți influenceri vor trebui să se adapteze”, a declarat el pentru cotidianul La Repubblica.

Influencerii proeminenți se vor confrunta cu amenzi mari dacă nu vor reuși să eticheteze în mod clar colaborările cu branduri sau să își dezvăluie interesele comerciale.

De asemenea, orientările propuse au ca scop protejarea copiilor, noul set de reglementări incluzând sancțiuni dure pentru influencerii care nu își anunță corect colaborarea cu un brand și interesele lor comerciale, cu amenzi de până la 250.000 de euro (214.450 de lire sterline).

Comunicarea comercială este vizată

AGCOM a precizat într-un comunicat că măsurile vor viza ”comunicarea comercială și protecția drepturilor fundamentale ale persoanelor, ale minorilor și a valorilor sportive”. În cazul plasării de produse, ”influencerii sunt obligați să insereze un avertisment cu privire la caracterul publicitar al conținutului”, se arată în comunicat, conform BBC.

Mulți vor vedea decizia AGCOM ca fiind legată de un scandal recent în care a fost implicat un influencer italian de top, Chiara Ferragni, lucru pe care Lasorella l-a negat. În decembrie, Ferragni, care are aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram, a fost amendată cu 1,075 milioane de euro pentru că a pretins că vânzările unui tort de Crăciun roz ”de designer” ar ajuta la finanțarea unui spital pentru copii din Torino. În realitate, producătorul tortului dăduse bani spitalului cu câteva luni înainte de lansarea tortului.

Într-o declarație postată pentru cei care o urmăresc, aceasta a declarat că a făcut o ”greșeală de bună credință... de a lega o activitate comercială de una caritabilă”. Săptămâna trecută, poliția italiană a anunțat că Ferragni va fi investigată în mod oficial pentru fraudă în cazul tortului de Crăciun.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel