O firmă cu sediul în Rusia a făcut o campanie impresionantă de dezinformare în legătură cu vaccinarea.
Facebook a șters sute de conturi care aveau legătură cu o agenție de publicitate misterioasă care funcționa din Rusia și care plătea influencerii de pe rețelele de socializare să denigreze vaccinurile Covid-19 făcute de Pfizer și AstraZeneca.
Conform The Guardian, o rețea de 65 de conturi de Facebook și alte 243 de conturi de Instagram a fost pusă în relație cu Fazze, o firmă de marketing care lucra pentru un client anonim. Rețeaua se folosea de conturi false pentru a răspândi dezinformații care loveau în legitimitatea vaccinurilor Pfizer și AstraZeneca.
Una dintre informațiile false despre AstraZeneca presupunea că oamenii vaccinați se transformă în cimpanzei. Conturile ținteau audiențele din India, America Latină și, într-un procent mai scăzut, Statele Unite ale Americii. Platformele de socializare preferate includeau Facebook și Instagram.
Rusia a făcut fără rezerve marketing pentru vaccinul său Covid-19, Sputnik V. Experții sunt de părere că este o tentativă de a marca din punct de vedere geopolitic. Reprezentanții Facebook nu și-au exprimat un punct de vedere cu privire la motivațiile campaniei de defăimare a vaccinurilor Occidentale.
Rețeaua Fazze este conectată și cu influencerii de pe rețelele de socializare din mai multe țări, iar aceștia au primit oferte de bani pentru a distribui informațiile false. Facebook a interzis Fazze pe platforma sa, ștergând în același timp toate conturile rețelei.
Campania nu a fost chiar atât de succes, iar unele postări nu au avut niciun comentariu. Însă, în timp ce eșecul a putut fi văzut cu ochiul liber, efortul a fost unul de remarcat și periculos. „Chiar dacă a fost de slabă calitate și nu a avut un reach fenomenal, tot a fost nevoie de pregătiri elaborate”, a transmis șeful politicilor de securitate din cadrul Facebook, Nathaniel Gleicher.
În timp ce companiile care au rețele de socializare și-au îmbunătățit capacitatea de a identifica și șterge conturile false, aceste campanii de dezinformare se adaptează. Să plătești vedetele de pe internet să distribuie conținutul fals poate aduce audiență, dar există și riscul ca influencerii să refuze și, ca în acest caz, să denunțe acțiunea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News