Influencerii pot ajunge după gratii, în Franța. O nouă lege le va da de furcă vedetelor care fac reclame mincinoase pe internet

FOTO: Pexels
FOTO: Pexels

Influencerii din Franța ar putea risca privarea de libertate, de acum încolo, dacă se descoperă că au încălcat noile reglementări de promovare, în urma unei legislații adoptate joi.

 

Noile legi dure au scopul de a proteja consumatorii de practicile comerciale înșelătoare sau false, din mediul online, scrie BBC.

Ele restricționează promovarea jocurilor de loterie, pariurile și interzic reclamele pentru articole precum tutunul.

Este pentru prima dată când rolul este definit legal în Europa.

Legislația a fost adoptată în unanimitate, într-un vot al Senatului miercuri, după ce și-a croit drum prin restul parlamentului.

Influencerii sunt personalități online care au un număr mare de abonați și pot stabili tendințe. Unii îi încurajează pe oameni să cumpere produsele pe care le promovează, dar adesea nu declară că acceptă bani în schimbul reclamei lor.

Parlamentarii francezi au spus că, fiind confruntați cu o creștere a numărului de persoane înșelate online, au căutat să „clarifice contururile” activității comerciale și să precizeze „responsabilitățile și obligațiile” influencerilor.

Conform noilor lor legi, „actorii de influență comercială” nu vor putea face publicitate pentru jocuri de noroc pe platforme care nu au capacitatea de a interzice accesul minorilor.

Promovarea chirurgiei estetice și a unor produse financiare și dispozitive medicale va fi, de asemenea, interzisă, alături de reclama la tutun.

Încălcările ar putea însemna o pedeapsă de până la doi ani de închisoare sau o amendă de până la 300.000 de euro.

Cu toate acestea, există îngrijorări cu privire la capacitatea autorităților de a controla respectarea noilor reguli - mai ales atunci când conturile influențelor sunt vizibile în Franța, dar persoana se află fizic în afara jurisdicției țării.

Se crede că Franța are peste 150.000 de influenți, potrivit Ministerului Economiei, Finanțelor și Suveranității Industriale și Digitale.

VEZI ȘI: Va fi interzisă postarea unor astfel de videoclipuri pe Instagram. Iată motivul

Vapingul este o tendință din ce în ce mai răspândită, dar în curând ar putea deveni interzisă promovarea acestuia pe rețelele de socializare. Să aflăm de ce.

A existat o creștere bruscă a videoclipurilor promoționale pentru vaping pe TikTok și Instagram în ultima vreme, dar acest tip de conținut ar putea fi în curând interzis pentru influenceri și utilizatori.

Promovarea vapingului în rândul adolescenților provoacă o îngrijorare tot mai mare cu privire la posibilitatea răspândirii dependenței de nicotină. De exemplu, Guvernul britanic încearcă să frâneze tendința de vaping în rândul tinerilor, luând în considerare opțiunea de a interzice aromele de fructe și ambalajele colorate care ar putea atrage copiii mai mici.

În timp ce TikTok a interzis deja publicitatea pentru vaping sau alte produse alternative din tutun pe platforma sa, preocupările cu privire la utilizarea pe scară largă a țigărilor electronice în rândul influențelor cresc. 

Vezi continuarea aici!

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel