Un influencer din Coreea de Sud a devenit o celebritate pe rețelele de socializare, în ciuda faptului că nu există, decât în mediul digital.
Publicitate
Are peste 130.000 de urmăritori pe Instagram, unde postează fotografii cu aventurile ei de pe glob. Machiajul ei este întotdeauna impecabil, hainele arată impecabil. Ea cântă, dansează, este fotomodel și nimic din toate astea nu este real. Rozy este o ”influencer virtual” sud-coreean, o ființă digitală, ce pare aproape reală.
”— Ești o persoană adevărată?”, întreabă unul dintre fanii ei de pe Instagram. "Ești un AI? Sau un robot?"
Potrivit companiei cu sediul în Seul care a creat-o, Rozy este un amestec al tuturor celor trei, care se încadrează între lumea reală și cea virtuală, scrie CNN. Ea ”este capabilă să facă tot ceea ce oamenii nu pot... în cea mai asemănătoare formă umană”, spune Sidus Studio X pe site-ul său. Aceasta include obținerea de profituri pentru companie în lumea publicității și divertismentului de miliarde de dolari.
De la lansarea ei în 2020, Rozy a obținut oferte și sponsorizări de la branduri celebre, a pășit pe podium în prezentări de modă virtuale și chiar a lansat două single-uri. Și nu este singură. Industria ”oamenilor virtuali” este în plină expansiune și, odată cu ea, o economie cu totul nouă, în care influencerii viitorului nu îmbătrânesc niciodată, nu dau naștere scandalurilor și sunt fără cusur, digital, desigur, dând un fior celor din domeniu, care îi văd ca pe o competiție.
Vezi această postare pe Instagram
Tehnologia CGI (imagini generate de computer) din spatele lui Rozy nu este nouă. Este omniprezentă în industria divertismentului de astăzi, unde artiștii o folosesc pentru a crea personaje realiste non-umane în filme, jocuri pe calculator și videoclipuri muzicale. Dar a fost folosită recent pentru a face influenceri.
Uneori, Sidus Studio X creează o imagine a lui Rozy din cap până în picioare folosind tehnologia, o abordare care funcționează bine pentru imaginile ei de pe Instagram. Alteori îi suprapune capul pe corpul unui model uman, când ilustrează îmbrăcăminte, de exemplu.
Citește și: Un influencer celebru și-a anunțat decesul printr-un videoclip: Dacă vedeți asta, sunt mort!
Vezi această postare pe Instagram
Marca sud-coreeană Lotte Home Shopping și-a creat personajul virtual, Lucy, care are 78.000 de urmăritori pe Instagram, cu un software folosit de obicei pentru jocuri video.
La fel ca și omologii lor din viața reală, influencerii virtuali își construiesc cohorta de urmăritori prin intermediul rețelelor sociale, unde postează instantanee ale ”vieților” lor și interacționează cu fanii lor. Relatarea lui Rozy o arată ”călătorind” în Singapore și savurând un pahar de vin pe un acoperiș-restaurant, în timp ce fanii ei îi complimentează ținutele.
Generațiile mai în vârstă ar putea considera interacțiunea cu o persoană artificială oarecum ciudată. Dar experții spun că influencerii virtuali au atins o coardă a tineriilor coreeni, nativi digitali, care își petrec o mare parte din viață online.
Citește și: Frumoasele rusoaice rămân fără cosmeticele Sephora. Compania își vinde afacerea din Rusia
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu