Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au înregistrat o creştere modestă de 0,2% în ritm anual în luna iulie, afectate de scăderile înregistrate pe marile pieţe din Germania şi Franţa.
De asemenea, cota de piaţă a vehiculelor electrice pe baterie a continuat să scadă, a transmis joi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), conform Reuters.
Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 852.051 autoturisme au fost înmatriculate în luna iulie 2024 în Uniunea Europeană, în creştere cu 0,2% comparativ cu 850.068 autoturisme în iulie 2023.
"În luna iulie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în UE au înregistrat o creştere modestă (0,2%), cu rezultate mixte pe cele patru mari pieţe: Italia (4,7%) şi Spania (3,4%) au înregistrat câştiguri moderate, în timp ce pieţele din Franţa (minus 2,3%) şi Germania (minus 2,1%) au înregistrat scăderi", se arată în comunicatul ACEA.
Piaţa auto din România a avut un avans mult mai important decât media din UE, în condiţiile în care în iulie au fost înmatriculate 13.057 de autoturisme, cu 7,9% mai multe decât în luna similară a anului trecut.
Toţi cei trei mari constructori auto generalişti din Europa - Volkswagen, Stellantis şi Renault - au înregistrat un declin al vânzărilor în luna iulie, cu 2,2%, 5,2% şi, respectiv, 1,7%, pe fondul concurenţei în creştere venite din partea constructorilor chinezi.
Însă, în interiorul grupului Renault, înmatriculările de autoturisme marca Dacia au crescut cu 10,1% în ritm anual, până la 44.809 unităţi, în timp ce înmatriculările Renault au scăzut cu 11%, până la 43.738 de unităţi. În luna iulie 2024, Dacia a devansat şi mărci precum Peugeot (43.972 de unităţi înmatriculate) sau Mercedes (44.354), scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu