Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au înregistrat o creştere modestă de 0,2% în ritm anual în luna iulie, afectate de scăderile înregistrate pe marile pieţe din Germania şi Franţa.
De asemenea, cota de piaţă a vehiculelor electrice pe baterie a continuat să scadă, a transmis joi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), conform Reuters.
Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 852.051 autoturisme au fost înmatriculate în luna iulie 2024 în Uniunea Europeană, în creştere cu 0,2% comparativ cu 850.068 autoturisme în iulie 2023.
"În luna iulie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în UE au înregistrat o creştere modestă (0,2%), cu rezultate mixte pe cele patru mari pieţe: Italia (4,7%) şi Spania (3,4%) au înregistrat câştiguri moderate, în timp ce pieţele din Franţa (minus 2,3%) şi Germania (minus 2,1%) au înregistrat scăderi", se arată în comunicatul ACEA.
Piaţa auto din România a avut un avans mult mai important decât media din UE, în condiţiile în care în iulie au fost înmatriculate 13.057 de autoturisme, cu 7,9% mai multe decât în luna similară a anului trecut.
Toţi cei trei mari constructori auto generalişti din Europa - Volkswagen, Stellantis şi Renault - au înregistrat un declin al vânzărilor în luna iulie, cu 2,2%, 5,2% şi, respectiv, 1,7%, pe fondul concurenţei în creştere venite din partea constructorilor chinezi.
Însă, în interiorul grupului Renault, înmatriculările de autoturisme marca Dacia au crescut cu 10,1% în ritm anual, până la 44.809 unităţi, în timp ce înmatriculările Renault au scăzut cu 11%, până la 43.738 de unităţi. În luna iulie 2024, Dacia a devansat şi mărci precum Peugeot (43.972 de unităţi înmatriculate) sau Mercedes (44.354), scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu