Înmatriculările sub marca Dacia în Spania au crescut cu 145% anul trecut, de la 8.725 de autoturisme în 2009 la 21.392, pe o piaţă în urcare cu numai 3,1%, la 985.208 unităţi, a anunţat, luni, asociaţia spaniolă a importatorilor auto, ANIACAM.
O creştere mai mare ca Dacia a avut anul trecut doar Buick, cu un avans de 150%, de la două unităţi înmatriculate în 2009 la cinci anul trecut.
Dacia a consemnat o creştere de peste două ori a cotei de piaţă, de la 0,91% la 2,17%, şi s-a plasat pe locul al 16-lea în topul celor mai bine vândute mărci. Lider a fost anul trecut Seat, cu 89.423 de maşini înmatriculate.
Pe segmentul sedan, înmatriculările Dacia au avansat cu 78,4%, de la 8.725 unităţi la 15.565 de unităţi, în timp ce cota de piaţă a urcat de la 1% la 1,77%. Piaţa totală a sedan-urilor a stagnat anul trecut, la 877.566 de maşini.
Dacia a vândut anul trecut şi 5.827 de SUV-uri Duster, model lansat în martie, şi s-a situat pe locul al patrulea în topul maşinilor de teren, cu o cotă de piaţă de 5,4%. Pe ansamblu, înmatriculările de SUV-uri au crescut cu 33,3%, la 107.642 unităţi.
În decembrie, înmatriculările Dacia au urcat cu 58%, de la 1.044 de unităţi la 1.650 de unităţi, în contextul unui declin de 23,5% al pieţei din Spania, la 69.462 de autoturisme, informează Mediafax
Cota de piaţă a mărcii româneşti a urcat de la 1,15% în decembrie 2009 la 2,38%, aceasta situându-se pe poziţia a 15-a în topul mărcilor. Citroen a avut cele mai multe înmatriculări în decembrie, respectiv 8.626.
Înmatriculările de sedanuri Dacia au scăzut cu 32,2% în decembrie, de la 1.044 de unităţi la 708 unităţi, iar cota de piaţă a coborât de la 1,27% la 1,2%, în urma unei contracţii de 28,3% vânzărilor pe acest segment, la 58.758 unităţi.
Duster s-a menţinut şi în luna decembrie pe prima poziţie în topul vânzărilor la categoria SUV, cu 942 de unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 8,8%. Segmentul a crescut cu 20,8%, la 10.704 unităţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu