Comisia irlandeză pentru protecția datelor a amendat platforma de socializare Instagram, deținută de Meta, cu 405 milioane EURO pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor.
Amenda, care este a doua cea mai mare amendă conform GDPR după o penalizare de 746 de milioane de euro împotriva Amazon, este a treia pentru o companie deținută de Meta, pronunțată de autoritatea de reglementare irlandeză.
Autoritatea de reglementare irlandeză a impus amenda după ce a fost nevoită să declanșeze un mecanism de soluționare a litigiilor pentru a rezolva contribuția altor autorități europene de protecție a datelor cu privire la sancțiune.
Sancțiunea, cea mai mare în prezent pentru o companie deținută de Meta – după o amendă de 225 de milioane de euro pentru WhatsApp și o amendă de 17 milioane de euro pentru Facebook – vizează încălcarea de către Instagram a confidențialității copiilor, inclusiv publicarea adreselor de e-mail și numerelor de telefon ale copiilor. DPC irlandez are cel puțin alte șase investigații asupra companiilor deținute de Meta.
Într-o declarație trimisă prin e-mail, DPC irlandez a confirmat pedeapsa dar a refuzat orice alt comentariu, potrivit Politico.
”Această anchetă s-a concentrat pe setările vechi pe care le-am actualizat cu peste un an în urmă și, de atunci, am lansat multe funcții noi pentru a ajuta adolescenții să-i mențină în siguranță și informațiile lor private”, a spus un purtător de cuvânt al Meta.
”Oricine sub 18 ani își are contul setat automat la private atunci când se înscriu pe Instagram, astfel încât numai persoanele pe care le cunosc pot vedea ce postează, iar adulții nu pot trimite mesaje adolescenților care nu îi urmăresc. Ne-am implicat pe deplin cu DPC pe parcursul anchetei lor și analizăm cu atenție decizia lor finală”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt al Meta.
Citește și:
Giganții chinezi ai internetului, inclusiv Alibaba, proprietarul Tiktok, ByteDance și Tencent, au împărtășit pentru prima dată detaliile algoritmilor lor cu autoritățile de reglementare din China. Algoritmii decid ce văd utilizatorii și ordinea în care văd și sunt esențiali pentru a stimula creșterea platformelor de social media. Algoritmii sunt ținuți secret și protejați îndeaproape de companii.
În SUA, Meta și Alphabet au susținut cu succes că sunt secrete comerciale pe fondul solicitărilor pentru mai multe dezvăluiri. Administrația Cyberspace din China (ACC) a publicat o listă cu descrierile a 30 de algoritmi.
Într-o declarație făcută publică, ACC a spus că lista sa de algoritmi va fi actualizată în mod curent pentru a reduce abuzul de date. Printre algoritmii enumerați se numără unul care aparține site-ului de comerț electronic Taobao, deținut de Alibaba. Documentul redactat în mandarină spunea că algoritmul lui Taobao „recomandă produse sau servicii utilizatorilor prin amprenta lor digitală și datele de căutare istorice”.
Se spune că algoritmul ByteDance pentru Douyin, versiunea chineză a TikTok, evaluează interesele utilizatorilor prin ceea ce fac clic, pe care ei comentează, „apreciază” sau „nu le place”. Kendra Schaefer, șeful departamentului de cercetare în domeniul politicilor tehnologice la Trivium China, a declarat că datele par „la nivel de suprafață”.
„Nu pare că ar fi fost dezvăluiți algoritmii în forma lor de utilizare. Fiecăruia dintre acești algoritmi i s-a dat un număr de înregistrare, astfel încât ACC să poată concentra eforturile de aplicare asupra unui anumit algoritm. Întrebarea este, care este următorul pas pentru a vedea dacă un algoritm este la îndemână?”, a spus Schaefer pentru BBC.
Cu toate acestea, Zhai Wei, director executiv la Centrul de Cercetare a Dreptului Concurenței de la Universitatea de Științe Politice și Drept din China de Est, consideră că informațiile furnizate au fost „mult mai detaliate decât cele publicate cu siguranță”.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News