Întârzieri de sute de minute în circulația trenurilor spre și dinspre Litoral, după accidentul de la Fetești. Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a reacționat după ce Cîțu a cerut demiterea sa. A intervenit și PSD.
UPDATE 8. PSD a intervenit în scandalul izbucnit după accidentul de la Fetești, urmat de întârzieri de sute de minute în circulația trenurilor spre și dinspre Litoral.
La postarea lui Cîțu, în care acesta cerea demiterea directorului CFR Călători, PSD a scris 'Dacă am trăi într-o Românie normală și educată, și tu, Florin Cîțu, și Drulă și șeful CFR erați astăzi acasă.'
UPDATE 7. Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a transmis, joi, explicații după ce a spus că nu el trebuie întrebat de soluții pentru călătorii blocați pe câmp, în două trenuri. Într-una dintre garnituri se aflau peste 30 de elevi care veneau din tabără, de la Costinești.
Reacția directorului CFR Călători a venit după ce Florin Cîțu a cerut demiterea sa.
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a vrut să explice contextul afirmației de joi dimineață într-o discuție telefonică de la Antena 3. 'De ce mă întrebați pe mine? Încercați dumneavoastră să găsiți soluții!', spunea directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante.
'A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor', explică Vizante.
Directorul CFR Călători a dat asigurări că pasagerilor că, mai ales în situații dificile, compania a depus și depune toate eforturile pentru a depăși dificultățile survenite cât mai rapid.
UPDATE 6. 'Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă.', a scris premierul Florin Cîțu pe Facebook.
UPDATE 5. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a transmis concluziile după ședința de urgență cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară.
'Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace' - așa începe Cătălin Drulă postarea de pe Facebook.
'Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele:
1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță.
2) Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță.
3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora.
4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați.
Deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă. Aceste incidente - soldate din fericire fără victime omenești - provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură.
În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București - Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată.
Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului.
Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie.Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019).
Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei. Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută.', a scris ministrul Cătălin Drulă.
UPDATE 4. Polițiștii din Ialomița au stabilit că mecanicul trenului care a provocat accidentul de la Fetești, din noaptea de miercuri spre joi, avea alcoolemie de 0,4 în aerul expirat.
UPDATE 3. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat, joi, la prânz, că trenurile de călători care circulă spre și dinspre Litoral și-au reluat traficul pe ruta directă București - Constanța, însă pe intervalul de stații Ovidiu - Fetești - Bărăganu, garniturile circulă tractate cu locomotive Diesel.
UPDATE 2. Premierul Florin Cîțu a declarat, după informațiile transmise de ministrul Drulă în cazul accidentului de la Fetești, că 'nu am date suplimentare. Am fost informat de ministru, la prima oră a dimineții. O să am o discuție cu el ca să văd care sunt concluziile.'
În legătură cu modernizarea podului feroviar de la Fetești, Cîțu a afirmat că 'soluții ar trebui să vină de la Minister. Banii pentru modernizarea căii ferate au alocați la începutul anului. Execuția nu este totdeauna cea mai bună.'
De asemenea, premierul a mai spus, referitor la copiii care au stat 9 ore în tren, la Fetești, că 'mi se pare anormal să avem o astfel de situație, iar un șef de la CFR Călători să spună că soluția e din altă parte. Soluția este a celor care administrează sectorul respectiv.'
UPDATE. Întrebat ce ar fi cauzat accidentul feroviar de la Fetești, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus, joi dimineața, la Antena 3, că, cel mai probabil, conductorul trenului a adormit la volan.
'Vreau să transmit un semnal destul de clar către acești operatori de marfă din zona privată, pentru că, în fine, de la stat a mai rămas un singur operator, că nu se mai pot juca cu siguranța pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Din primele informații pe care le avem de la fața locului, sistemul de siguranță automat care ar fi trebuit să frâneze trenul nu era funcțional. Ancheta o să spună de ce, o să primim chiar o primă informare chiar în cursul zilei de astăzi. Lucrurile nu erau în regulă nici cu mecanicul de locomotivă. Din ce am înțeles, da (ar fi adormit - n.r.), dar o să stabilească ancheta. Înțeleg că era și sub influența alcoolului', a spus Cătălin Drulă.
Știre inițială
Traficul feroviar pe magistrala Bucureşti - Constanţa este blocat în zona staţiei Feteşti pe ambele sensuri din cauza din cauza tamponării a două trenuri private de marfă, iar trenurile care fac legătura cu staţiunile de pe Litoral circulă pe rută deviată, a anunţat, joi, Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' SA.
'Magistrala Bucureşti - Constanţa este blocată în staţia CF Feteşti, pe ambele sensuri de circulaţie, din cauza tamponării a două trenuri private de marfă. Menţionăm faptul că un tren privat de marfă, care era garat la linia II, în staţia CF Feteşti, a fost tamponat de un al doilea tren privat de marfă, care a depăţit semnalul de OPRIRE de la intrare în staţie, şi a intrat în trenul garat. În urma tamponării, 4 vagoane din compunerea primului tren de marfă au deraiat, iar din cel de-al doilea tren au deraiat 14 vagoane, iar locomotiva s-a răsturnat. Din cauza acestui eveniment feroviar, soldat fără victime omeneşti, dar cu mari pagube materiale, traficul feroviar pe raza staţiei Feteşti, atât spre Bărăganu, cât şi spre Movila este blocat', transmit reprezentanţii CFR SA într-un comunicat remis Agerpres.
Potrivit sursei citate, pentru asigurarea legăturii cu staţiunile de pe Litoral, trenurile de călători care tranzitează Bucureştiul vor circula pe ruta deviată prin Feteşti - Movila - Tăndărei, cu tracţiune Diesel, iar restul garniturilor pe ruta Ploieşti - Buzău - Făurei - Feteşti.
CFR SA transmite că se vor înregistra întârzieri în circulaţia trenurilor spre şi dinspre Litoral, urmare producerii acestui eveniment, precizând că personalul feroviar va colabora permanent cu reprezentanţii operatorilor de marfă şi va asigura tot suportul tehnic necesar pentru repunerea pe şină a vagoanelor şi restabilirea circulaţiei pe Magistrala 800.
Miercuri noaptea, în jurul orelor 23:45, pompierii militari din cadrul Staţiei Feteşti au fost solicitaţi prin apel 112 să intervină la un accident feroviar produs în urma coliziunii a două trenuri, a anunţat ISU Ialomiţa.
Salvatorii s-au deplasat la faţa locului cu o autospecială de stingere şi un echipaj SMURD, în sprijin sosind şi un echipaj SAJ Ialomiţa. Accidentul s-a produs în urma coliziunii dintre locomotiva unui tren care circula şi o altă garnitură staţionată. Nu s-au înregistrat victime, doar pagube materiale, informează ISU Ialomiţa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News