Numărul românilor care folosesc Internetul a crescut în 2012, față de 2010, arată un studiu GFK România.
Institutul de cercetare de piaţă numărul 1 în România, GFK,a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului în România de-a lungul a doi ani - 2010 şi 2012. Rezultatele arată că incidenţa în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani a fost de 48.7% în 2012, în creştere cu 8.4% faţă de anul 2010.
Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani.
Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani ,mai mult cu 15% comparativ cu 2010. O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani.
Procentul femeilor care utilizează internetul cunoaşte o creştere mai mare decât cel al bărbaţilor. În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.
Şi mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală.
În ceea ce priveşte mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6.7% faţă de 2010. Cea mai mare penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
Atunci când se referă la educaţie, studiul arată că 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu