Muzeul de arheologie al Universității Cambridge trebuie să adauge plăcuțe informative care să explice „albul” statuilor, ca parte a noii strategii anti-rasiste a Facultății de Clasici.
Potrivit informațiilor, sculpturile romane și grecești expuse la Muzeul de Arheologie Clasică al Universității Cambridge, precum și în jurul sălilor de curs, dau o „impresie înșelătoare” a albului și „absenței diversității” lumii antice.
Facultatea a spus că va „transforma problema într-o oportunitate”, atrăgând atenția asupra diversității statuilor, asupra modurilor în care culoarea a fost pierdută și poate fi restaurată și asupra „rolului sculpturii clasice în istoria rasismului”. Noile panouri informative privitoare la „albul” sculpturilor din ipsos urmează să fie expuse la sfârșitul acestui an, potrivit facultății.
Cu toate acestea, planurile au determinat o reacție furioasă, mulți catalogând acțiunea ca „dezordonată” și „extraordinară”.
Un academician a declarat pentru The Telegraph: „S-ar putea să credeți că decizia a venit de la un student, dar faptul că acest lucru a fost aprobat de facultate este pe cât de înspăimântător, pe atât de comic.
Un alt academician spune că, din moment ce 600 de piese ale muzeului cu statui romane și grecești sunt în mare parte reprezentări ale romanilor și grecilor, oportunitățile de a evidenția diversitatea e destul de limitată. Profesorii universitari sunt îngroziti de propunerile care au fost publicate luna trecută ca parte a unui „plan de acțiune” pentru combaterea acuzațiilor de rasism.
Planul de acțiune a fost întocmit ca răspuns la o scrisoare deschisă scrisă vara trecută către președintele Colegiului Facultății de Clasici care solicita „recunoașterea publică a problemelor rasismului printre clasici și a necesității unei activități antirasiste active în cadrul disciplinei noastre”.
Scrisoarea, care a fost semnată de zeci de studenți, absolvenți și unii membri ai personalului, a formulat o serie de cereri, inclusiv „o recunoaștere a existenței rasismului sistemic la clasici”.
Totodată, din octombrie, vor fi lansate noi cursuri de instruire pentru profesorii clasici despre cum să discute subiecte sensibile și o revizuire va fi lansată în toate limbile utilizate în titlurile și materialele cursurilor.
De la începutul noului an universitar, toate cursurile noi și existente vor fi revizuite pentru a se asigura că există „diversitate” suficientă pe listele de lectură și bibliografii. Acest lucru răspunde îngrijorării elevilor cu privire la „diversitatea programei”.
Toți membrii Facultății ar trebui să primească „instruire implicită a prejudecăților” la fiecare trei ani și acest lucru ar trebui monitorizat prin procesul de evaluare, adaugă documentul.
Planul de acțiune notează că implicarea cu „trecutul și prezentul problematic al clasicilor” a fost insuficientă, în special relația sa cu „imperialismul, colonialismul și rasismul înrădăcinat”.
Arif Ahmed, lector de filozofie, spune că „singurul criteriu” de constituire a listei de lectură ar trebui să fie meritul academic.
„Am îngrijorarea generală că există o amenințare de a dilua interesul academic și valoarea unor probleme din cauza tendințelor politice actuale”, a spus acesta. „Universitățile nu au un rol politic, nici măcar unul lăudabil, ca antirasismul”, a continuat lectorul, potrivit TheTelegraph.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News