Investiţie de peste 360 de milioane în infrastructura verde

Foto: Freepik
Foto: Freepik

Ministrul Dezvoltării a semnat nu mai puțin de 25 de contracte pentru infrastructura verde! Peste 360 de milioane de lei vor fi investiți în acest domeniu.

Vești bune pentru românii care se gândesc ca pe viitor să apeleze la infrastructura verde! Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a semnat 25 de noi contracte finanţate în valoare de peste 360 de milioane de lei.

Ministrul Dezvoltării a semnat cele 25 de contracte prin componenta C10 – Fondul Local din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în valoare totală de 362.696.238,80 de lei. Noile contracte, încheiate între autorităţile publice locale din 25 de unităţi administrativ-teritoriale şi Ministerul Dezvoltării, fac referire atât la înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public, prin achiziţionarea de vehicule nepoluante, cât şi asigurarea infrastructurii pentru transportul verde, prin achiziţionarea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice, potrivit unui comunicat al MDLPA.

Până la ora actuală, prin cele trei componente ale Planului Național de Redresare și Reziliență au fost semnate 1.160 de contracte de finanţare, în valoare totală de 10.772.684.686,11 lei, a precizat ministrul Cseke Attila. Lista contractelor de finanţare semnate pentru C10 – Fondul Local este disponibilă pe site-ul Ministerului. Reamintim că Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) este conceput astfel încât să asigure dezvoltarea României, prin sprijinirea nivelului de adaptare la situații de criză, în contextul recuperării după criza COVID-19, cât și valorificarea potențialului de dezvoltare economică, prin reforme majore și investiții cheie.

Planul Național de Redresare și Reziliență al României prevede 507 jaloane și ținte legate de reformele și investițiile asumate. Un pachet robust de 107 investiții și mai mult de 50 de reforme vor contribui la abordarea eficientă a recomandărilor specifice de țară și la consolidarea potențialului de creștere economică.

Paradoxul maşinilor electrice

Achiziţiile de vehicule electrice sunt în creştere în SUA, însă ce nu arată statisticile este că acestea sunt achiziţionate în gospodării unde deja există cel puţin un alt astfel de model. "Oamenii greşiţi cumpără aceste maşini. În plus, modul în care oamenii folosesc aceste maşini face dificil ca acestea să ofere un avantaj din punct de vedere al emisiilor", declară Ashley Nunes, economist Harvard. 

Într-un sondaj recent realizat de Bloomberg, 14% dintre conducătorii de vehicule electrice spun că deţin mai mult de o astfel de maşină, în timp ce 6% afirmă că au cel puţin trei. Aceste achiziţii repetate nu sunt o problemă, dar ridică problema unui paradox. Un vehicul electric este un decarbonizator în măsura în care înlocuieşte atât emisiile unei maşini pe combustibil fosil, dar şi emisiile necesare pentru fabricare. Astfel, aceasta trebuie să parcurgă distanţe mari pentru a fi eficientă din acest punct de vedere. Aşadar, acolo unde o singură persoană deţine trei sau patru astfel de maşini, tendinţa este ca acestea să fie cât mai puţin rulate. Dacă un vehicul electric stă în garaj, atunci este clar că un vehicul pe combustibil fosil este mai prietenos cu mediul, pentru că fabricarea sa nu necesită o amprentă de carbon atât de mare. 

Citeşte mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel