Investitori din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua CFR Marfă. Se așteaptă ca acest proces de privatizare să atragă şi interesul unor transportatori români, a declarat marţi directorul general al companiei, Constantin Zaharia.
Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordonează activitatea CFR Marfă şi privatizarea companiei, a declarat că procesul de trecere în proprietate privată a operatorului de transport marfă se va face după o strategie "privită cu destule animozităţi", care însă nu reprezintă documentul final, ci cadrul general, urmat de norme specifice.
"Deja am început să avem contacte cu posibili investitori. S-au prezentat investitori din Polonia şi Cehia şi sunt semnale că şi transportatori interni vor veni să stea de vorbă cu noi", a afirmat Zaharia la o dezbatere organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care deţine integral CFR Marfă, pe tema privatizării societăţii.
Interesul CFR Marfă nu este să scape de companie, ci ca statul să obţină cât mai mult din această privatizare.
Licitaţia va fi organizată după aplicarea unor criterii de precalificare.
CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro.
Vânzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Guvern prin acordul cu FMI.
Strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în această săptămână de guvern, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu