Publicitate
În Siria, un om a reuşit să strângă şi să divulge dovezi copleşitoare despre crime de război. Numele lui de cod? Cezar. Acest fost fotograf al poliţiei militare siriene, şi-a riscat viaţa şi familia pentru a realiza, vreme de doi ani, 45 000 de fotografii şi pentru a strânge documente ale unor deţinuţi torturaţi până la moarte în închisorile lui Bashar al-Assad. El nu a apărut niciodată în mass-media. Ancheta despre funcţionarea maşinii morţii siriene, subiectul cărţii Operaţiunea Cezar, este o incursiune pe tărâmul care depăşeşte orice închipuire.
„Mărturiile acestor oameni vor cântări mult. Mai întâi, deoarece Cezar nu a fost ascultat, iar această carte îi va determina pe anchetatori să-l audieze. Totuşi, cartea mea nu e doar un puzzle de mărturii, documente ale regimului Bashar şi o hartă a locurilor unde au fost comise atrocităţile. Am scris-o pentru a lăsa o urmă, ca istorisirile acestor oameni să fie publicate altundeva. Este modul meu de a reda sirienilor tot ce mi-au oferit ei în timpul reportajelor. Cezar nu este singurul martor. De la începutul revoluţiei, zeci de sirieni, dar şi grupuri de rebeli sau militanţi Daesh au strâns dovezi ale crimelor comise de regimul al-Assad. Ei lucrează cu asociaţii care-i învaţă cum să strângă şi să difuzeze documente care pot servi ca dovezi. Fac o adevărată muncă de furnici”, mărturisea autorul volumului, Garance Le Caisne.
„Cu ajutorul unui prieten şi al unei reţele de rebeli, fotografiile extrem de şocante ale lui Cezar din conflictul sirian în curs de desfăşurare au fost prezentate principalelor puteri occidentale. Dar la cinci ani după începerea războiului, regimul Assad este încă la putere. Într-un fel, Cezar a fost aruncat în temniţele a ceea ce azi numim politically correct”, afirma cronicatul de la francebleu.fr
„În ianuarie 2015, în revista americană Foreign Affairs, preşedintele Bashar al-Assad a afirmat că fotograful acesta militar nu există: «Cine a făcut aceste fotografii? Cine este el? Nimeni nu ştie. Nu a fost făcută nicio verificare a acestor dovezi. Sunt nişte declaraţii fără suport real». Şi totuşi, Cezar există. Autorul a petrecut zeci de ore intervievându-l. Mărturia lui este excepţională”, dezvăluie babelio.com
Garance Le Caisne este o ziaristă independentă, originară din Sarthe, departamentul francez al regiunii Pays de la Loire. După ce a trăit în Cairo în anii ’90, ea a fost martoră la mişcările de protest care au avut loc în mai multe ţări din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, începând cu sfârşitul anului 2010, iar din 2011 a călătorit frecvent în Siria, unde a fost un observator al revoluţiei din această ţară, conflict soldat până în prezent cu 250 000 de morţi şi zece milioane de refugiaţi. Şi-a publicat reportajele în diferite publicaţii, printre care şi Journal du Dimanche şi Le Nouvel Observateur.
Miercuri, 14 iunie, la ora 19, va fi lansat, la Librăria Humanitas, romanul Iată-mă de Jonathan Safran Foer, una dintre cele mai aşteptate cărţi Humanitas Fiction din această vară şi bestseller al editurii la Bookfest 2017.
Romanul a apărut după o pauză de unsprezece ani de la publicarea bestsellerurilor Totul este iluminat şi Extrem de tare şi incredibil de aproape, care l-au consacrat pe Jonathan Safran Foer drept unul dintre cei mai importanţi scriitori din generaţia sa.
Iată-mă s-a bucurat, de asemenea, de apreciere internaţională atât din partea publicului, cât şi din partea criticii, devenind în scurt timp de la apariţie bestseller New York Times, fiind declarat cea mai bună carte a anului 2016 de Times Literary Suplement şi situându-se în topul cărţilor apărute anul trecut în unele dintre cele mai prestigioase publicaţii literare.
La eveniment vor vorbi Ioana Baldea Constantinescu, scriitoare, Cosmin Ciotlos, critic literar şi Andra Matzal, jurnalist cultural şi unul din cei doi traducători ai romanului. Actorul Adrian Ciobanu va citi un fragment din roman. Denisa Comănescu, director general Humanitas Fiction, va fi moderatorul întâlnirii.
Iată-mă e radiografia dureros de sinceră şi cât se poate de amuzantă a unei despărţiri. E epopeea unei familii evreieşti din Washingtonul zilelor noastre, cu toata istoria pe care o duce-n spate şi cu prezentul care îi scapă printre degete. E cronica lumii în care bâjbâim într-un echilibru fragil. E cartea în care te uiţi ca într-o oglindă, cu teamă şi fascinaţie.
Cu mult umor, dar şi cu adâncă melancolie, Foer construieşte o poveste multistratificată. Focalizează lentilele camerei sale imaginare asupra unei familii evreieşti din Washingtonul actual în interval de patru săptămâni şi demolează, nivel după nivel, construcţia existenţei ei intime şi sociale, până ajunge la sâmburele care-i alimentează viaţa şi care se dovedeşte a fi mai fragil şi mai vulnerabil decât şi-ar fi imaginat. Julia, o arhitectă „care n-a construit niciodată nimic“, după propria caracterizare, şi Jacob, soţul ei, scenarist de succes al postului HBO, dar neîmplinit profesional, trăiesc împreună cu fiii lor, Sam, Max şi Benjy – trei copii cu personalităţi complexe şi sofisticate –, în confortul metropolei americane, ducând o viaţă tihnită, îmbogăţită de mici ritualuri laice, care-i definesc ca familie. Când, cu puţin timp înainte de ceremonia de bar mitzvah a lui Sam, Julia descopera în telefonul soţului ei mai multe mesaje cu un conţinut sexual explicit, totul sare în aer, scoţând la iveală o adevărată spirală a crizelor identitare. Cu aceeaşi inventivitate plină de energie, ireverenţă hilară şi impetuozitate emoţională din Totul e iluminat şi Extrem de tare şi incredibil de aproape, romanul Iată-mă e cea mai lucrată, mai dură, dar şi cea mai amuzantă carte a lui Jonathan Safran Foer.
„Jonathan Safran Foer a reinventat romanul experienţei evreilor americani, devenind, pe drept cuvânt, strălucitul moştenitor literar al lui Bernard Malamud, Saul Bellow şi Philip Roth”, scrie cronicarul de la Counterpunch.
Jonathan Safran Foer s-a născut în 1977, la Washington, D.C. Studiază literatura şi filozofia la Princeton University, unde ia mai multe premii de creative writing şi este remarcat de scriitoarea Joyce Carol Oates, iar în 2000 i se acordă Premiul Zoetrope. Publică povestiri în reviste prestigioase ca Paris Review, Conjunctions, The New York Times şi The New Yorker. Este editorul antologiei de succes A Convergence of Birds: Original Fiction and Poetry Inspired by the Works of Joseph Cornell, un bestseller pe lista Boston Globe. În 1999 pleacă în Ucraina pentru a face cercetări asupra biografiei bunicului său, călătorie care îi inspiră romanul de debut, Totul este iluminat (Everything Is Illuminated, 2002; Humanitas Fiction, 2008, 2012), care a fost recompensat cu două premii prestigioase, Guardian First Book Prize şi National Jewish Book Award, şi ecranizat în 2005, în regia lui Liev Schreiber, cu Elijah Wood în rolul principal.
Al doilea roman al său, Extrem de tare şi incredibil de aproape (Extremely Loud and Incredibly Close, 2005; Humanitas Fiction, 2007, 2012), se bucură de acelaşi succes, fiind ecranizat în 2011, în regia lui Stephen Daldry, cu Thomas Horn, Tom Hanks, Sandra Bullock şi Max von Sydow. Filmul a fost nominalizat la două premii Oscar şi a primit Premiul pentru regie la Festivalul International de Film de la Palm Springs. În 2009 Jonathan Safran Foer publică o nouă carte, de non-fiction, Eating Animals, despre semnificaţiile culturale ale mâncării şi noul curent vegan. În 2010 îi apare volumul Tree of Codes, carte şi obiect de artă totodată, realizat prin tăierea şi reîmbinarea unor cuvinte din povestirea Strada Crocodililor (versiunea engleză) de Bruno Schulz.
Romanul Iată-mă (Here I Am; Humanitas Fiction, 2017) vede lumina tiparului în 2016, devenind imediat bestseller New York Times. Romanele lui Jonathan Safran Foer sunt traduse în peste 35 de limbi.
Iată-mă a apărut în colecţia „Raftul Denisei“, traducerea fiind semnată de Andra Matzal şi Cosmin Postolache.
Cartea lui W. Bruce Cameron, lansată la BOOKFEST și aflată în topul vânzărilor vine cu o poveste înduioșătoare a unui suflet de cățel care, în diferitele sale încarnări, își caută menirea. Naratorul este chiar cățelul, care-și privește cu duioșie atât semenii, cât și pe oamenii care-l însoțesc în marea sa călătorie. O poveste tulburătoare, care vă va emoționa profund, ajutându-vă să priviți viața cu alți ochi. Cât se aseamănă, oare, menirea unui cățel cu menirea unui om? Oare nu suntem făcuți cu toții pentru a iubi și a fi iubiți?
„O carte pentru cititorii de toate vârstele, care admiră curajul și devotamentul celui mai bun prieten al omului. Cameron redă capacitatea infnită a câinilor de a proteja și de a iubi”, scrie Publishers Weekly
„O poveste emoționantă despre loialitatea și iubirea care depășesc orice obstacol”, notează bookreporter.com
W. Bruce Cameron este un scriitor, jurnalist și comediant american, care a impresionat întotdeauna prin arta de a-și exprima ideile într-un asemenea mod, încât diferențele de personalitate – sau chiar lingvistice – dintre oameni să nu stea în calea receptării acestora.
Cea mai cunoscută carte a sa, Câinele, adevăratul meu prieten, s-a aflat în lista de bestselleruri New York Times timp de 52 de săptămâni și a inspirat un flm de succes, care a emoționat publicul de toate vârstele. Dovedindu-se un fn psiholog, Cameron creează atât o prezentare tulburătoare a prieteniilor dintre oameni și animale, cât și un portret al omului etern, văzut prin ochii eternului prieten al omului.
Volumul al 4-lea din seria devenită bestseller mondial al scriitoarei Sarah J. Maas o aduce pe Celaena Sardothien în regatul său, pentru a-și duce la bun sfârșit răzbunarea și a-și elibera ținutul de tiranicul rege care a răpit magia. Pentru prima dată, și-a acceptat identitatea. Este Aelin Galathynius, Regina Terassenului, însă, înainte de a redobândi tronul, trebuiesă lupte.
„Întoarcerea lui Aelin este presărată cu răzbunări și alianțe surprinzătoare, iar Maas reușește să ofere, încă o dată, un roman a cărui acțiune este descrisă cinematografic. Plin de răsturnări de situație și imaginație, romanul va lăsa cititorii cu sufletul la gură, în așteptarea următoarelor volume ale seriei!”, afirmă Booklist
Sarah J. Maas a debutat cu romanul Tronul de cleștar, publicat în 2010, și este laureată a Goodreads Choice Award. Volumul a fost nominalizat pentru distincția Waterstones Children’s Teen Book of the Year și a fost tradus în treisprezece limbi. Au urmat Diamantul de la miezul nopţii și Moștenitoarea focului. În prezent, Sarah locuiește în sudul Californiei, alături de soțul său și câinele familiei, și lucrează, pe lângă continuarea seriei Tronul de cleștar, la seria fantasy, Regatul spinilor și al trandafirilor, publicată tot de editura RAO.
Din serie mai fac parte: Tronul de cleștar, Diamantul de la miezul noptii și Moștenitoarea Focului
Există doar două opțiuni: condamnat la moarte sau nevinovat. Trillerul pentru tineri, semnat de Kerry Drewery zugrăvește o lume în care justiția și soarta celor acuzați de crimă sunt hotărâte de public, însă nu în felul cunoscut de pe vremea gladiatorilor (prin ridicarea sau coborârea degetului), ci prin televot. Dacă ești votat „nevinovat“ pleci acasă, liber; dacă, însă, publicul votează că ești „vinovat“, atunci ești condamnat la moarte prin electrocutare pe scaunul electric. În așteptarea sentinței, deținuții sunt mutați, timp de șapte zile, din celulă în celulă. În ultima zi, acuzatul se află în Celula 7, unde i se aduce la cunoștință decizia publicului.
Martha, o fată în vârstă de 16 ani, a mărturisit că a omorât o celebritate. Dar chiar a făcut-o? Și, dacă e nevinovată, de ce a luat asupra ei o asemenea faptă?
„Un thriller plin de suspans, în care sunt satirizate industria media și cultul celebrității”, apreciază The Bookseller
„O carte ca o bombă cu ceas cu un fnal electrizant!”, exclamă Maximum Pop
Kerry Drewery locuiește în Lincolnshire, Anglia. Este o autoare de romane pentru adolescenți, iar cărțile ei au fost nominalizate la mai multe premii literare. Volumul A Brighter Fear (2012) a fost nominalizat pentru Leeds Book Awards, iar A Dream of Lights (2013), pentru Hampshire Independent Schools Books Award și pentru CILIP Carnegie Medal.
Povestea creionată de James Patterson și Michael Ledwidge stă la baza serialului de succes ZOO, difuzat de CBS.
Jackson Oz este un zoolog american, care își câștigă existența organizând safariuri în Botswana. Viața lui curge liniștit până în clipa în care mai bine de 100 de oameni cad victime unor atacuri inexplicabile ale animalelor sălbatice. Convins că nu este un accident nefericit, ci o adevărată epidemie, Oz încearcă să îi determine pe mai-marii planetei să acționeze.
„James Patterson, omul care nu ratează”, consideră TIME
„Faptul că e plauzibil este cu adevărat înspăimântător la Grădina Zoologică. Poți să nu fii de acord cu toate punctele de vedere, dar cu siguranță o să citești și o să tot reflectezi, de la prima până la ultima pagină”, scrie The Bookreporter.com
James Patterson este regele vânzărilor de carte în Statele Unite și nu numai, volumele sale find mai bine vândute decât cele ale lui Dan Brown, Stephen King și John Grisham la un loc. În 40 de ani de carieră, scriitorul a vândut aproape 300 de milioane de exemplare, traduse în peste 40 de limbi. În anul 2011, de exemplu, unul din patru thrillere vândute a fost opera lui Patterson.
Michael Ledwidge, crescut în Bronx, absolvent al Manhattan College, este unul dintre autorii care colaborează frecvent cu James Patterson.
Este al doilea volum din trilogia Culisele puterii, de Michael Dobbs,care a inspirat cel mai premiat serial alultimilor ani, House of Cards.În Atac la rege asistăm la scandal după scandal – unexcelent spectacol.
După ce a ajuns în vârful puterii, nou alesul prim-ministruFrancis Urquhart se confruntă cu o criză politică ce arputea duce la căderea guvernului. Luând măsuri drastice casă-și salveze viitorul politic, el se confruntă cu un obstacolneașteptat: idealistul și foarte hotărâtul rege care vrea să-șipună în practică ideile. Urquhart pregătește un plan în caresă expună activitățile scandaloase ale unor membri ai Curțiiregale, însă căderea acestora ar putea duce și la prăbușireamonarhiei.
„Michael Dobbs are o aptitudine nefirească de a prezice viitorul. O lectură fascinantă și o concluzie care dă fiori Palatului Buckingham”, consideră The New York Times.
„Cu un prieten ca Michael Dobbs, cine are nevoie de dușmani? În ale scrisului el e un ștrengar cu tupeu, iar cărțile lui atrag prin autenticitate. Oamenii adoră asta”, scrie The Times.
„Un parcurs prevăzut cu un scandal după altul... un excelent spectacol” (Mail on Sunday, ediţia printată)
Michael Dobbs s-a născut în 14 noiembrie 1948 (aceeași zi și oră ca prințul Charles!) în Cheshunt, comitatul Hertfordshire, districtul Broxbourne, Marea Britanie. După absolvirea facultății, Dobbs s-a mutat în Statele Unite. A frecventat cursurile Fletcher School of Law and Diplomacy în cadrul Universității Tufs, în Medford, Massachusetts, și a absolvit în 1975, ca doctorand în studii de apărare nucleară. Teza lui de doctorat a fost publicată cu titlul SALT on the Dragon’s Tail. Este producătorul serialului de mare succes House of Cards (2013), care îl are în rolul principal pe Kevin Spacey.
Memoriile lui W.B. Yeats oferă un lung şir de relatări personale captivante cu privire la numeroase figuri culturale ale Irlandei şi Angliei secolului XX. Îl cunoaştem pe poetul şi dramaturgul Yeats, fondatorul celebrului Teatru Abbey din Dublin, şi asistăm la dezvoltarea imaginaţiei sale poetice. Poetul scrie cu sinceritate despre viaţa sa amoroasă, precum şi despre conexiunea care consideră că există între viata şi opera lui. Astfel, volumul descrie o viziune personală asupra artei, putând fi considerat un material auxiliar foarte util pentru înţelegerea poemelor şi pieselor de teatru ale lui W.B. Yeats.
Poetul William Butler Yeats (1865-1939) s-a născut în Irlanda şi a fost una dintre cele mai proeminente personalităţi ale literaturii europene din secolul XX. A studiat poezia de la o vârstă fragedă, când a devenit fascinat de legendele irlandeze şi de ştiinţele oculte. Este considerat un maestru al formelor lirice tradiţionale, iar stilul său de a scrie a fost puternic influenţat de simbolism. Toată viaţa a manifestat un viu interes faţă de spiritism şi paranormal. În 1923 a primit Premiul Nobel pentru literatură.
Trauma, ştiută sau neştiută, dar mai ales cea neştiută – trauma „uitată”, din cele mai fragede momente ale copilăriei –, ne defineşte viața, ne limitează şi ne constrânge, ne condamnă la suferinţă şi la pierderea „viului” din noi. Şi toate acestea fără a avea la dispoziţie o explicaţie. Suntem împinşi la compulsii, la adicţii, la depresii, izolare, paranoia, autosuficienţă şi accese de furie, la suferinţe psihice şi fizice, care nu par să aibă nimic de-a face cu noi şi cu viaţa noastră conştientă, ca şi cum altcineva în noi ar suferi, undeva în adâncul tenebros al fiinţei, ceva cumplit. Însă acel ceva nu ni se arată decât în vise şi fantasme, în coşmaruri care ne lasă perplecşi. În afara lor, noi trăim viaţa anesteziaţi emoţional, lipsiţi de voinţă şi sens.
Donald Kalsched explorează lumea ascunsă a acestor vise şi fantasme, deschizând ferestre către o copilărie de mult uitată şi ajungând să înţeleagă, pentru el şi pacienţii săi – care au trăit suferinţe de neconceput şi de nesuportat înainte ca eul lor conştient să se fi format – modul în care psihicul lor se apără de traumă, retraumatizând – în mod paradoxal – eul fragil al acestora, prizonier al unei figuri daimonice (reprezentarea onirică a mecanismelor psihice defensive arhaice şi primitive ale fiinţei).
Donald Kalsched, Ph.D., este psiholog clinician şi terapeut, formator jungian, o autoritate în domeniu, care susţine cursuri şi prelegeri, peste tot în lume, pe tema abordării interdisciplinare a traumei timpurii şi a teoriei disociaţiei. A scris numeroase articole în publicaţii de specialitate şi, în afară de acest titlu de succes, o altă carte: Trauma and the Soul: A Psycho-Spiritual Approach to Human Development and its Interruption (2013).
Joi, 15 iunie, la ora 19, la Libraria Humanitas de la Cişmigiu, ete programată lansarea volumului Evanghelia pe scurt de Lev Tolstoi, recent apărut la Editura Humanitas, cu traducerea şi prefaţa semnate de Wilhelm Tauwinkl şi însoţit de un cuvânt înainte al autorului. La eveniment vor participa Wihelm Tauwinkl, Teodor Baconschi si Tatiana Niculescu.
„Ai citit Evanghelia pe scurt a lui Tolstoi? Aş putea spune că, la vremea ei, cartea asta m-a ţinut în viaţă. Dacă n-o ştii, atunci n-ai cum să-nţelegi ce înrâurire poate avea asupra cuiva”, se poate citi în corespondenţa lui Ludwig Wittgenstein.
Iar Wilhelm Tauwinkl afirmă: „Cititorii de toate convingerile ar avea de câştigat citind această lucrare, deoarece modul în care procedează Tolstoi dovedeşte că mesajul lui Isus Hristos are ceva de spus şi celor care nu se regăsesc în structurile bisericeşti vizibile. Evanghelia pe scurt aduce în prim-plan învăţătura lui Isus şi necesitatea urmării acesteia. În fond, la ce i-ar folosi unui creştin să-şi însuşească diferitele subtilităţi ale dogmelor, dacă aderarea la aceste mistere sublime s-ar reflecta doar în repetarea unor ritualuri şi în respectarea unor obiceiuri? Tolstoi susţine în mod radical urmarea învăţăturii lui Hristos ca o calea desăvârşirii. Sperăm ca apariţia acestui volum să dea naştere unor reflecţii, în toată libertatea, asupra locului învăţăturii Evangheliei în viaţa personală şi în societate”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu