Ion Simu-Alexandru este noul director general interimar al CFR SA

Ion Simu-Alexandru este noul director general interimar al CFR SA - Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pixabay
Ion Simu-Alexandru este noul director general interimar al CFR SA - Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pixabay

Ion Simu-Alexandru a preluat vineri conducerea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, fiind desemnat de Consiliul de Administraţie în funcţia de director general interimar, pentru un mandat de patru luni, a anunţat vineri compania.

Ion Simu-Alexandru, de profesie inginer, este absolvent al Facultăţii de Mecanică, specializarea Ingineria Sistemelor de Circulaţie Feroviară, din cadrul Universităţii Politehnice Timişoara şi are o experienţă profesională de 30 de ani, în domeniul feroviar.

Conform sursei citate, directorul general interimar al CFR SA şi-a propus pentru perioada imediat următoare continuarea proiectelor începute, implementarea obiectivelor cuprinse în strategia de dezvoltare a reţelei feroviare şi, nu în ultimul rând, prioritizarea proiectelor feroviare incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

'Toate aceste proiecte, care au o contribuţie esenţială în dezvoltarea economică a reţelei feroviare naţionale, dar şi a companiei în sine, se vor implementa în regim accelerat, pentru că acum există şansa uriaşă să modernizăm calea ferată, în această perioadă în care transportul feroviar, cel mai ecologic mod de transport, este o prioritate la nivel european şi naţional', a declarat Ion Simu-Alexandru, director general al CFR SA. 

Pe vremea lui Ceaușescu se reparau 600-800 de km de cale ferată/an. Ce a urmat după Revoluție. Pintea, director CFR: În 2008 și 2009, nici măcar un kilometru reparat capital

Ioan Pintea, director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, a făcut declarații în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?", la DC NEWS și DC NEWS TV.

"Știm foarte bine că de peste 30 de ani, infrastructura feroviară și structura feroviară, în ansamblul ei, a trecut printr-o subfinanțare cronică care desigur că acum se și vede. Practic, se văd rezultatele acestei lipse de finanțare perpetue din ultimii 30 de ani.

Aș putea să vă dau doar un simplu indicator. În anii de dinainte de Revoluție, se făceau între 600-800 de km de reparație capitală asupra structurii căii pe an. Din nefericire, după Revoluție, aceste valori au scăzut foarte tare, chiar au fost doi ani consecutivi, în 2008 și 2009, în care n-am putut să realizăm niciun kilometru de reparație capitală a suprastructurii căii. Atunci, sigur că personalul din ramura de întreținere și reparație a căii a fost obligat să instituie măsuri de natură restrictivă asupra parametrilor de circulație și asta se vede asupra vitezei de deplasare a trenurilor.

”Nu putem să privim acest lucru ca pe o fatalitate și să ne predăm”

Sigur, e un lucru trist că trebuie să asistăm la asta, este trist că sunt martor al unei astfel de realități, dar nu putem să privim acest lucru ca pe o fatalitate și să ne predăm. (...) Vezi continuarea aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel