Compania Microsoft va intra în concurență directă cu iPad-ul Apple, prin dezvoltarea propriei tablete. Mutarea celor de la Microsoft marchează un moment istoric pentru grupul american, concentrat mai mult pe dezvoltarea de software pentru PC-uri, potrivit celor declarate pentru Financial Times de surse apropiate companiei.
Rezultatul iniţiativei Microsoft de a dezvolta o tabletă ar putea fi prezentat luni, la un eveniment la Los Angeles, unde grupul a programat un eveniment media ce a stârnit speculaţii privind planurile pentru piaţa tabletelor.
Evenimentul va fi folosit pentru a prezenta o tabletă touchscreen rulând următoarea versiune a sistemului de operare Windows, a spus una din surse. Nu este însă clar dacă tableta va fi comercializată sub brandul Microsoft sau sub numele uneia dintre companiile care au construit în mod tradiţional PC-uri.
Producătorul de software s-a bazat tradiţional pe alţi producători pentru computerele care rulează Windows, abordare care i-a permis să domine era PC-urilor, întrucât concurenţa dintre producătorii rivali a coborât preţul şi a diversificat gama de produse.
Acest tip de abordare nu a funcţionat în privinţa smartaphone-urilor şi tabletelor, unde combinaţia hardware-software a Apple a cucerit piaţa.
Microsoft s-a consultat recent cu producătorii asiatici de electronice în privinţa fabricării unei tablete care să fie vândută brandul grupului, potrivit unei surse apropiate situaţiei. Având în vedere capacitatea de reacţie a lanţurilor de aprovizionare pentru industria din Asia, Microsoft ar putea introduce o tabletă pe piaţă în câteva săptămâni, a spus sursa, citează Mediafax.
Brandul Microsoft a mai fost folosit pentru alte produse electronice, player-ul Zune şi consola Xbox, însă vânzarea propriului dispozitiv care rulează Windows reprezintă o schimbare majoră în strategia grupului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News