Campionul național la drift și fondatorul primei școli de drift din România, Sorin Ene, a vorbit, pentru dcnews.ro, despre ipotezele crimei în cazul morții lui Dan Condrea, patronul Hexi Pharma.
Ipoteza crimei: Mașina a fost acroșată sau împinsă.
Sorin Ene, campion național la drift: "Am fost astăzi la fața locului. Dacă vrei să faci un scenariu și să reproduci scena care s-a întâmplat acolo este foarte, foarte greu. Cu atât mai mult este foarte dificil să te gândești la un asemenea scenariu, să-l concepi și cu atât mai mult este, din punctul meu de vedere, ca pilot profesionist, și știind comportamentul mașinii în asemenea momente, este aproape imposibil să pui în aplicare un asemenea plan. Din punctul meu de vedere, ca pilot profesionist, dar și cum văd prin ochii unui conducător auto, transpus în ceea ce înseamnă reflexele unui conducător auto în astfel de situații, cred că este aproape imposibil să produci acest accident. Argumentele în favoarea a ceea ce afirm sunt următoarele: impactul cu pomul- cu obiectul exact, conducătorul auto, șoferul, victima ulterior a dorit să se ducă pe partea stângă, adică impactul să fie pe parte șoferului. Haideți să facem un exercițiu de imaginație și să gândim în felul următor: în stânga noastră este o mașină, ne depășește, vine lângă noi, ne acroșează și ne trimite către pomul acela. Sunt foarte mulți factori de luat în seamă. Contrasensul trebuie să fie liber pentru cel care face depășirea și vrea să genereze accidentul. Gândiți-vă câte lucruri trebuie să faci și cât de bine trebuie să nimerești acest moment. Apoi, locul în care mașina pierde contactul cu asfaltul. Este aproape imposibil să te gândești că l-ar fi scos o altă mașină de pe carosabil exact în acel loc. În momentul în care ești acroșat ca și conducător auto ai un instinct de moment. Eu nu pot să-mi dau seama ce instinct de moment ar fi avut conducătorul auto, dar e clar că un instinct ai și acela este să tragi în stânga de volan când mașina se duce în dreapta. Deci clar că impactul cu pomul nu ar fi fost pe parte șoferului".
Ipoteza crimei: Defecțiune tehnică provocată.
Sorin Ene, campion național la drift: "Ne uităm la televizor, sunt foarte multe filme interesante, stilul James Bond. Din punct de vedere tehnic sau mecanic, când rămâi fără frâne, poți să realizeze dinainte acest aspect. Aici fac referire la automobilul în cauză, Opel Astra, care nu este au autoturism foarte vechi, ba mai mult, este tehnologizat, este echipat cu martor de bord care te anunță în momentul în care ai o defecțiune tehnică. Nu trebuie să ai cunoștințe profunde de mecanică, cu cunoștințe elementare de mecanice sau tehnice în domeniul auto poți să-ți dai seama că în momentul în care cineva îți sabotează mașina sau îți taie furtunul de frână, autovehiculul are în continuare sistem de frânare clar, nu este eficient sută la sută, dar are sistem de frânare. Într-una din cursele mele pe circuitul de Formula 1, unde am participat la o etapă de drift, am rămas la mașina mea de drift fără frâne pe partea dreaptă față a mașinii. Când frânezi în asemenea situație, mașina are tendința de a pleca către partea unde sistemul de frânare nu mai face față. Din punctul meu de vedere este exclusă varianta de sabotare sau de tăiere a furtunelor. Din punct de vedere tehnic și mecanic, circuitul de frânare nu este unul singur pentru toate roțile, nu mulți oameni cunosc acest aspect. Sistemul de frânare este diferit, separat pentru fiecare roată".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu