Importanţa şi necesitatea jocului, ale artei şi experimentului în spaţiul şcolii folosind metode şi principii Bauhaus play a fost subiectul unei dezbateri organizate joi seara, la Institutul Goethe din Capitală, de Asociaţia 37 şi Colegiul Naţional "Costache Negri" din Târgu Ocna.
Bauhaus este o şcoală şi o mişcare artistică apărută în Germania în urmă cu 100 de ani sub îndrumarea arhitectului Walter Gropius, îmbinând optim artele, arhitectura şi designul, teatrul şi dansul, fotografia şi mobilierul într-un mod care influenţează şi în prezent, a spus Irina Bălan, instigator cultural Asociaţia 37, scrie Agerpres.
"Bauhaus se adresează profesorilor care vor să deschidă clasa, spaţiul clasei, care pot să integreze materiale reciclate, reciclabile, în ceea ce fac la clasă şi pot să folosească genul acesta de mişcări artistice ca să predea nişte materii ca matematica sau orice ştiinţă. Nu trebuie să fie neapărat arte, mi se pare că metoda este un pretext pentru explorare şi poate să 'fure' din lucrurile pe care le găseşti în Bauhaus şi în exerciţiile lor ca să facă lucrurile mai interesante şi să exploreze mai mult alături de elevi, fiindcă asta presupune, să le dai lor mai multă libertate şi să vezi unde duce", a afirmat Irina Bălan.
La 100 de ani de la apariţia mişcării Bauhaus, elevi din Târgu Ocna au refăcut exerciţiile originale ale celei mai influente Şcoli de artă, arhitectură şi design din secolul XX. Pe parcursul celor opt ateliere, proiectul "Bauhaus Play. Exerciţii artistice originale în şcoală", dezvoltat de Asociaţia 37, a adus laolaltă elevi, artişti, designeri, meşteri, dar şi părinţi şi profesori.
Sub inspiraţia spiritului Bauhaus, care încurajează deschiderea spre comunitate şi dialog, clasa a şaptea de la Colegiul Naţional "Costache Negri" a devenit un laborator de testare pentru tehnici artistice diverse, dar şi pentru lucrul cu materiale neobişnuite, reciclate, gunoi - sacoşe de plastic, cutii de carton, bucăţi de lemn, jucării stricate sau haine vechi. Pe durata acestor ateliere, elevii au discutat despre consumul responsabil, dezvoltare locală durabilă şi eficientizarea resurselor.
Pornind de la premisa că prin observaţie şi imaginaţie se pot găsi soluţii pentru problemele de azi şi pentru crearea unui viitor mai bun, copiii au explorat sculptura cinetică, au mâzgălit sub impulsul cronometrului, au proiectat şi construit şcoala ideală, au lucrat cu hârtia reciclată, au creat bijuterii şi kimonouri din plastic, au gândit fonturi din sute de buline autocolante, au construit mobilier din carton, au găsit noi întrebuinţări sticlei, au croit şi împletit instalaţii textile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News