Dar locul în care a deraiat este unul special. Pe pereții ce ce separă liniile ferate este scris cu grafitti „AVE afară din Galiția”. Primele trenuri de mare viteză ar fi trebuit să ajungă în această zonă în anul 2014, dar se pare că vor întârzia. Naționaliștii sunt împotriva acestei lucrări de infrastructură, susținând că nu este necesară. Iar acum au un motiv în plus să invoce lipsa de interes a autorităților în păstrarea siguranței pe infrastructura existentă, în timp ce își concentrau eforturile în aducerea AVE-ului (AVE = alta velocidad, prescurtarea înseamnă și „pasăre”). Aceeași situație se întâmplă și în Țara Bascilor, unde naționaliștii refuză ca Bilbao să fie conectat cu Madridul prin linie feroviară de mare viteză, iar ei sunt susținuți și de gruparea teroristă ETA, care nu de puține ori au încercat oprirea lucrărilor de infrastructură.
Cu toate acestea, surse DC News apropiate firmei care deține contracte de lucrări la infrastructura feroviară din zona Santiago de Compostela au declarat că linia era în stare optimă de funcționare și că, de fapt, chiar este pregătită din punct de vedere tehnic pentru trenul de mare viteză. În schimb, este inexplicabil cum toate vagoanele garniturii de tren au putut să deraieze și să creeze cea mai mare tragedie feroviară din Spania din ultimele 4 decenii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News