Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a transmis că atitudinea angajaților de la bănci ar trebui să se schimbe radical.
'Să reinvestiţi în trainingul personalului. Europa se mişcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganţei! Cam asta percepe publicul, şi nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul şi cu societatea mi se par lucruri esenţiale şi ţin de standardele etice. (...) Benevolenţa! Trebuie să arăţi că eşti binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus. Omul de la ghişeu, pentru că el intră în contact cu clientul, că dacă e supraîncărcat şi obosit ...', a recomandat, joi, Isărescu bancherilor în cadrul 'Banking Compliance Summit'.
Mugur Isărescu a vorbit şi despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci.
'Să nu avem pretenţia ca lumea să cunoască banking-ul când noi mai avem probleme în interiorul băncilor. (...) Eu sunt nemulţumit atunci când aud, dacă ceva nu merge bine la ghişeu, 'nu ne lasă supravegherea BNR'. Prima regulă a conformării este supravegherea internă', a adăugat guvernatorul BNR.
[citeste si]
În plus, şeful BNR a explicat, pentru cei care consideră că supravegherea BNR 'mai sare calul', că reglementările băncii centrale sunt în conformitate cu ceea ce se întâmplă în Europa. O altă recomandare a guvernatorului către bănci este aceea de a rezolva deficienţele în timp real şi la faţa locului, notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News