Potrivit unui sondaj realizat de BCR, o treime dintre tinerii români își construiesc comportamentul financiar urmărind exemplul familial, în principal al mamei, pe când cele mai apreciate modele în materie sunt Mugur Isărescu, Ion Țiriac sau Bill Gates. [caption id="attachment_229715" align="alignleft" width="275"] Sursa: Mediafax[/caption]
"Atât liceenii, cât şi studenţii consideră că un comportament financiar demn de urmat este cel care echilibrează cheltuielile cu veniturile, reuşind să economisească şi să investească eficient în acelaşi timp. 36 % dintre respondenţi au un model financiar printre membrii familiei, mama fiind persoana cea mai de încredere. Dintre persoanele publice, cea mai mare pondere au avut Bill Gates, Mugur Isărescu şi Ion Ţiriac. Alte modele întâlnite în rândul tinerilor care se regăsesc în sondajul realizat de BCR sunt Donald Trump, Steve Jobs, Mark Zuckerberg", se arată într-un comunicat BCR remis MEDIAFAX, care prezintă rezultatele unui sondaj realizat în rândul a 700 de adolescenţi.
Tinerii români sunt destul de pesimişti atunci când vine vorba de posibilităţile de câştig, aproape jumătate dintre ei anticipând că primul salariu se va plasa sub 1.000 de lei.
Mai puţin de unu din cinci tineri speră că pe primul fluturaş de salariu va figura o sumă mai mare 2.000 lei, iar sub unu din trei se aşteaptă să câştige la primul loc de muncă între 1.000 şi 2.000 de lei.
Peste jumătate dintre respondenți au declarat că economisesc bani pentru facultate sau excursii.
Conform studiului, liceenii cheltuiesc banii în principal pe haine, ieşiri în oraş, mâncare şi cărţi.
În ceea ce priveşte pregatirea profesională, 62% dintre respondenţi consideră că pregătirea practică este cea mai eficientă modalitate de învăţare. Doar 16% acordă un rol important în dezvoltarea lor personală şi profesioanală îndrumării primite din partea mentorilor, iar 22% pun un accent mai mare pe pregătirea teoretică, oferită de şcoală.
Aproape 80% dintre tinerii participanți la sondaj susțin că au un plan de carieră, domeniile cele mai atractive fiind cele din financiar-bancar, IT și marketing.
"Întrebaţi despre valorilor lor, tinerii români spun ca îi definesc în principal libertatea, înclinaţia spre distracţie şi creativitatea. La polul opus se află valorile percepute ca fiind specifice tinerilor români de acum 20 ani: responsabilitate, comportament civilizat şi spirit de echipă", se mai spune în comunicatul BCR.
Sondajul a fost efectuat de către participanții la două programe de intership plătit organizate de BCR. Aceștia au adunat răspunsuri de la aproximativ 500 de liceeni și 200 de studenți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News