Institutul de Studii Financiare (ISF) anunță că, prin implicarea sa, zeci de mii de consultanți de asigurări din țară au acum un standard profesional ridicat, ceea ce înseamnă o mai bună protecție a clienților.
Începând cu 15 februarie 2020, odată cu marcarea finalizării unei etape importante în aplicarea Legii nr. 236/2018 care transpune Directiva (UE) 2016/97 a Parlamentului European și a Consiliului privind distribuția de asigurări, în piața asigurărilor există 37.748 de distribuitori de produse de asigurare și/sau reasigurare, care au devenit, după îndeplinirea cerințelor de formare profesională, specialiști în intermedierea asigurărilor, în consultanță pentru clienții lor. Astfel, clienții vor putea avea parte de servicii de o calitate mai ridicată, personalizate nevoilor lor.
"Institutul de Studii Financiare s-a implicat alături de membrii săi la construirea unui sistem european de formare profesională, sincronizat cu rețeaua europeană de certificare financiară EFICERT, a contribuit la formarea a zeci de mii de oameni care pot deservi consumatorii în calitate de consultanți, de specialiști în gestionarea riscurilor clienților. Distribuitorii sunt punctul central al sistemului nervos al asigurărilor, activitatea lor dând încredere în sistem, realizând educație financiară, servind nevoilor de siguranță financiară, de bunăstare ale clienților", este de părere Călin Rangu, președintele Institutului de Studii Financiare.
În evidențele ISF sunt înregistrați 33.374 intermediari în asigurări persoane fizice, 2.514 angajați societate, 1.533 conducători ai intermediarilor secundari persoane juridice, 327 conducători executivi ai intermediarilor principali, care ating standardele solicitate de directiva europeană.
"Certificarea și formarea profesională continuă a distribuitorilor de produse de asigurare este și o modalitate de a crește gradul de educație financiară, acesta fiind unul din obiectivele principale ale ISF. Este nevoie de ceva mai mult decât simpli vânzători, avem nevoie de consultanți, avem nevoie de persoane care să aibă competențele necesare de a oferi consumatorului produsele de asigurare potrivite și care să ofere asistență inclusiv post-vanzare", a declarat Cătălin Câmpeanu, Director General adjunct al ISF.
”Obiectivul principal al legislației de distribuție este protecția consumatorilor pe durata de viață a produsului, de la conceperea, testarea și lansarea lui, trecând prin consultanță și vânzare, până la o soluționare corectă a eventualelor cereri de despăgubire. Noua legislație pune accentul pe asigurarea unei conduite corecte a distribuitorilor, care trebuie să aibă competențe, cunoștințe și aptitudini dovedite, transparență, limitarea conflictelor de interese, informare, deservire corectă a clienților. Legea nr. 236/2018 menționează expres că distribuitorii de asigurări (asigurători și intermediari) trebuie să acționeze întotdeauna onest, corect și profesionist, astfel încât să corespundă cel mai bine intereselor clienților", a explicat Călin Rangu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News